Dlaczego Content Marketing to nowy Branding

Branding to nie nazwa Twojej firmy.

To nie jest slogan. To nie jest logo.

Branding to kolejna nazwa kreowania percepcji.

Kiedy marketerzy pytają: “jak chcemy oznaczyć ten produkt?”to, o co tak naprawdę pytają, to jak chcą, aby ich odbiorcy myśleli o tym produkcie, gdy pojawi się na rynku.

Marka to obietnica. To oczekiwanie doświadczenia.

Firma, znak firmowy, logo i kolory marki istnieją tylko po to, aby przywołać to doświadczenie na myśl.

Marki mogą sprostać tym oczekiwaniom, przekroczyć te oczekiwania … lub w najgorszym przypadku nie spełniają tych oczekiwań.

(Przy okazji, słowo produkt można go łatwo zamienić na usługę, blog lub biuletyn lub dowolną liczbę rzeczy, które promują marketerzy. Podstawowe pojęcia pozostają takie same.)

Nazwa Volvo jest synonimem bezpieczeństwa, co sprawia, że jest to kwintesencja przykładu konsumenckiego.

“Human Network” Cisco wyróżnia się wśród marek business-to-business.

Cisco tworzy produkty, dzięki którym ludzie mogą być połączeni, niezależnie od tego, jak daleko od siebie są, geograficznie. ~ Forbes

Czerwony Krzyż jest liderem wśród organizacji non-profit, z marką, która dosłownie oznacza, że pomoc jest w drodze w czasach kryzysu.

Sama istota marek nie leży w kolorach marki ani projekcie witryny, nawet jeśli są one ważne.

Istota marki leży w jej znaczeniu. A Słowa mają znaczenie. Słowa mają znaczenie.

Znaczenie Volvo nie wynikało z jego logo, czy nawet projektu produktu, ale z ciągłego strumienia recenzji produktów, które publikują dane o testach zderzeniowych rok po roku.

Marka została zbudowana, z czasem, przez walidację stron trzecich przekazywaną za pośrednictwem treści stron trzecich. Co powiedzieli inni o Volvo stworzyło znaczenie tej marki. Reklama Volvo właśnie wzmocniła to znaczenie.

Powstanie treści generowanych przez użytkowników

Dyrektor generalny Google, Eric Schmidt, jest teraz znany z tego, że powiedział,

Co dwa dni tworzymy tyle informacji, co od zarania cywilizacji aż do 2003 roku.

Jako marketerzy staramy się przekonać klientów i potencjalnych klientów do generowania treści o naszych markach. Innymi słowy, mówić o nas. Aby stworzyć doświadczenie podobne do Volvo, w którym znaczenie naszej marki wynika z tego, jak postrzegają nas inni.

Jak inspirujemy ludzi do generowania treści? Mówić o nas na Facebooku i Twitterze, zwiększyć naszą publiczność?

Coraz częściej inspirujemy naszych klientów doświadczeniem marki i publikowaniem własnych treści.

Niewtajemniczony klient nie jest bardziej skłonny wspomnieć o marce niż porozmawiać z nieśmiałą osobą schowaną cicho w kącie na przyjęciu koktajlowym. Jeśli chcemy, aby nasi klienci angażowali nas lub nasze produkty i usługi, musimy przyczynić się do rozmowy.

Treść to waluta

Dzisiejsza sieć to niekończący się cykl 24/7 zasilany przez treści i działania społeczne. W tym cyklu marki zdają sobie sprawę, że treść jest walutą … ~ Bryan Rhoads, global content strategy, Intel

Treść jest walutą – czymś, czym handlujemy dla uwagi naszych odbiorców.

Ta waluta staje się bardziej wartościowa za każdym razem, gdy jest udostępniona przez kogoś poza nami.

Te udziały mogą być potwierdzeniem. Może być debata. Może być niezgoda.

Naszym zadaniem jest tworzenie treści, którymi warto się dzielić. Jak to nie zależy od nas.

Jeśli spojrzysz na tę infografikę, stworzoną przez PRWeb, zobaczysz szereg opcji content marketingu-każda z własną równowagą trudności i wartości.

(Kliknij tutaj, aby uzyskać pełnowymiarową infografikę.)

image of infographic: Why Content Marketing is the New Branding
Kliknij tutaj, aby uzyskać pełnowymiarową infografikę

Twoim zadaniem jest dowiedzieć się, jakie rodzaje treści są najbardziej wartościowe dla odbiorców — i najprawdopodobniej zostaną udostępnione. A następnie zebrać zasoby, aby stworzyć najlepszą zawartość, jaką możesz.

“Bez komentarza” to porażka

Każdy specjalista smart crisis communications wie, że “bez komentarza” tworzy próżnię, w której każdy-z wyjątkiem osoby lub organizacji w kryzysie-będzie mógł kształtować rozmowę.

Dotyczy to również content marketingu. Możemy zaangażować się w aktywną rolę, publikując treści, o których warto mówić … lub możemy się wstrzymać i przegapić okazję.

A Ty? Jakie doświadczenie tworzysz ze swoimi treściami? Jaką obietnicę składasz?

Daj nam znać w komentarzach.

Chcesz udostępnić infografikę, którą widzisz powyżej?

Skopiuj i wklej ten kod do swojego posta na blogu lub strony internetowej …

Total
0
Shares
Related Posts