Przez lata SEO skupiały całą swoją uwagę na budowaniu linków. Dlaczego? Bo to wpłynęło na rankingi bardziej niż cokolwiek innego.
Chociaż linki nadal pomagają w rankingach, dużym błędem w świecie wyszukiwania jest to, że większość twojego czasu i wysiłku powinna być umieszczona na budowaniu linków.
Jeśli więc budowanie linków nie jest tym, na co powinieneś spędzać czas, to czym jest? To doświadczenie użytkownika-ponieważ wpłynie na rankingi bardziej niż cokolwiek innego.
Oto dlaczego user experience wpłynie na twoje rankingi bardziej niż linki:
To, co najlepsze dla użytkowników, najlepsze dla Google
Jak już wiesz, Google generuje dużą część przychodów z reklam. Gdyby użytkownicy zaczęli widzieć wyniki wyszukiwania, które nie były istotne, co by przestali robić?
Korzystasz z Google, prawda?
Jeśli Google chce stale zapewniać, że pozostaje liderem w grze wyszukiwania, musi zapewnić użytkownikom najlepsze wyniki. To nie sprowadza się do linków ani kodu na stronie. Wszystko sprowadza się do doświadczenia użytkownika.
Oczywiście, posiadanie linków i zoptymalizowanej witryny zapewnia, że wyszukiwarki mogą indeksować Twoją witrynę, ale Google woli raczej pozycjonować odpowiednią stronę internetową dla wyszukiwarek bez linków niż taką, która zawiera setki linków, ale jest tylko w pewnym stopniu istotna.
Oto, jak sądzę, mierzy trafność wyniku wyszukiwania:
- Wskaźnik klikalności – jak wiesz, ten wskaźnik dotyczy liczby osób, które widzą ofertę i faktycznie klikają na stronę. Na przykład, jeśli większość wyszukiwarek wprowadzających konkretne zapytanie klika drugą ofertę, a nie pierwszą, powinna poinformować Google, że druga oferta jest bardziej odpowiednia.
- Współczynnik odrzuceń – jeśli użytkownicy naciskają przycisk Wstecz w swoich przeglądarkach i wracają do strony ofert wyszukiwania, są szanse, że nie znaleźli tego, czego szukali, zwłaszcza jeśli klikną inną ofertę po naciśnięciu przycisku Wstecz. W idealnym świecie Google chce najpierw dać Ci najlepszy wynik, więc nie musisz ciągle przeglądać ofert, aby znaleźć odpowiedź, której szukasz.
- Czas na miejscu – po wykonaniu wyszukiwania użytkownicy mają tendencję do klikania na ofertę. Zakładając, że część tych osób naciśnie przycisk Wstecz, Google w końcu (jeśli już nie jest) przeanalizuje czas potrzebny użytkownikowi na naciśnięcie przycisku Wstecz. Jeśli użytkownicy zrobią to w ciągu trzech sekund, poinformuje Google, że wynik jest mniej istotny niż wynik, który utrzymywał użytkowników na miejscu przez pięć minut, zanim kliknęli ponownie.
W istocie strony z najlepszym doświadczeniem użytkownika wygrają na dłuższą metę. Oznacza to strony o dobrej jakości treści, nośnikach itp. na dłuższą metę będzie miał tendencję do lepszej rangi.
Ponadto witryny, które stawiają swoich użytkowników na pierwszym miejscu, Zwykle generują największą liczbę akcji społecznościowych i linków zwrotnych organicznie. Nie skupiają się na ręcznym budowaniu linków; zamiast tego skupiają się na zapewnieniu najlepszego doświadczenia użytkownika.
Jaki jest przykład doskonałego doświadczenia użytkownika?
Wpisz w Google frazę ” marketing internetowy.”Zobaczysz szybki kiełek ku górze.
Jak widać poniżej, moja strona ma najmniejszą liczbę linków zwrotnych w porównaniu do wielu stron internetowych, które znajdują się pod mną. Wystarczy spojrzeć na Wikipedię i Forbesa, którzy plasują się poniżej mnie. Obie te strony mają o wiele więcej linków zwrotnych niż ja.
Jaka jest główna różnica? Strona, na którą wysyłam użytkowników, zapewnia znacznie lepsze wrażenia użytkownika. Wydałem ponad $40,000 na stworzenie tego przewodnika. Wiem, że to brzmi szalenie, ale teraz w końcu widzę owoce mojej pracy.
Innym świetnym przykładem na to, jak Google ceni doświadczenie użytkownika, jest penalizacja witryny. Na przykład, jeśli BMW zostanie ukarane za nieetyczne budowanie linków, Google nadal nie ma wyboru, jak tylko uszeregować BMW za określenie ” BMW.”
Dlaczego?
To tak popularne zapytanie, że użytkownicy byliby naprawdę zdenerwowani Google, gdyby przestał rankingować BMW. Użytkowników nie obchodzi, czy BMW robi nieetyczne link building—oni po prostu chcą dostać się na stronę BMW.
To prawda, że Google może wybić ranking BMW dla ogólnych słów kluczowych, ale jeśli wbije je w słowa kluczowe marki, zaszkodzi to reputacji Google wśród użytkowników bardziej niż zaszkodzi BMW.
Co to oznacza dla ciebie?
W żadnym wypadku nie mówię, że powinieneś ignorować SEO. Optymalizacja kodu pod kątem wyszukiwarek, budowanie linków, gdy masz wolny czas, i rozwijanie kanałów mediów społecznościowych to wszystkie działania, które powinieneś nieustannie robić.
Ale nie powinny być twoim głównym celem.
Powinieneś skupić się na budowaniu świetnego produktu lub usługi, ponieważ tego chcą użytkownicy. A kiedy nie budujesz, powinieneś tworzyć świetne treści.
Musisz dostarczać treści tak wielkie, że ludzie będą chcieli nie tylko je przeczytać, ale także dodać do zakładek, udostępnić i powiedzieć o tym swoim znajomym. Twoje treści powinny być tak szczegółowe i pomocne, że żaden konkurent nie odważy się cię skopiować, ponieważ zajęłoby to zbyt wiele czasu i energii.
Ponadto powinieneś zarejestrować się w Narzędziach dla webmasterów Google i stale analizować wskaźniki klikalności. Możesz uzyskać te dane, klikając ” ruch wyszukiwania “na pasku nawigacyjnym, a następnie klikając” analiza wyszukiwania.”
Twoim celem powinno być uzyskanie większej liczby kliknięć z każdego wrażenia. Możesz to zrobić, postępując zgodnie ze wskazówkami w tym artykule.
Wniosek
SEO to nie fizyka jądrowa. Oczywiście, Google ma mnóstwo doktorów pracujących dla niego, ale jego cel jest zgodny z Twoim: Google chce zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia.
Tak więc, jeśli możesz stworzyć najlepszy produkt/usługę i napisać najlepsze treści, będziesz pomagać użytkownikom. W końcu Google to zobaczy, a twoje rankingi będą się wspinać. Możesz nie zobaczyć najlepszych wyników w krótkim okresie, ale z czasem będzie lepiej.