Wisieć wokół internetowych kręgów pisania przez Dowolny czas, a nieuniknione ” pisać dla wyszukiwarek lub pisz dla ludzi” pojawia się debata. To trochę dziwne, naprawdę.
Jak ostatnio sprawdzałem, to ludzie którzy korzystają z wyszukiwarek, a nie z innych form życia. Więc zawsze piszesz dla ludzi.
Oczywiście debata wynika z faktu, że wyszukiwarki są zasilane przez algorytmy komputerowe. Ale ponieważ wyszukiwarki stały się mądrzejsze, Pisanie, które cieszy ludzi i zaspokaja pająki, nie jest tak daleko od siebie, jeśli w ogóle.
Przyjrzyjmy się czterem czynnikom, które dobrze sprawdzają się w SEO i zobaczmy, jak dobrze zaspokajają potrzeby ludzi.
1. Atrakcyjne Treści
Jak widzieliśmy w Czy SEO Copywriting nadal ma znaczenie?, link attraction jest największym aspektem dzisiejszej praktyki search engine optimization. Google patrzy na linki wskazujące na Twoją domenę, a te wskazujące na konkretne strony, jako głosy legalności. Idąc o krok dalej, Google bierze również pod uwagę słowa, których ludzie używają podczas linkowania do ciebie (anchor text) jako zaufany sygnał o znaczeniu słów kluczowych.
Chociaż nadal można kupić linki (po prostu nie daj się złapać), nie ma sposobu, aby “oszukać” kogoś, aby linkował do ciebie. Ludzie linkują, ponieważ jest w tym coś dla nich w jakiś sposób i ponieważ coś w Twoich treściach zmusza ich do tego. Najmądrzejsi SEO tworzą treści, które są niezwykłe, ponieważ są wartościowe, kontrowersyjne, Zabawne, opiniotwórcze, angażujące, oświecone itp.
Ponieważ Google ma mnóstwo informacji dzięki AdWords, AdSense, Analytics, Google Reader, pasek narzędzi i optymalizator witryn, niektórzy widzą algorytmy wyszukiwania odchodzące od linków i więcej do danych o użytkowaniu witryny (jak ludzie faktycznie wchodzą w interakcję z treścią). Niezależnie od tego, czy tak jest, czy nie, treści, które ludzie uważają za atrakcyjne, nadal będą stanowić największy czynnik w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
- Dobre dla SEO? – Sprawdź
- Dobre dla ludzi? – Sprawdź
2. Strony docelowe treści
Jedną z inteligentnych strategii dla content Marketingu i każdego, kto buduje witrynę autorytetu, jest tworzenie wartościowych zasobów treści związanych z najważniejszymi tematami, które omawiasz. Nazywam to kamieniem węgielnym, ponieważ jest to podstawowa informacja, na której zbudowana jest Twoja witryna.
Przykładem tego na Copyblogger jest Copywriting 101. Zauważysz, że zamiast jednego posta, zrobiłem serię samouczków 10 i zsumowałem je na tzw. strona docelowa treści to wyraźnie koncentruje się na słowie kluczowym ” copywriting.”
Jest to silna strategia SEO, ponieważ agreguję kilka treści na jednej zoptymalizowanej pod kątem Wyszukiwania stronie. Kieruje to większość linków do tej strony zamiast poszczególnych części, pozwala na łatwe łączenie w przyszłych treściach i zachęca do zakładek społecznościowych i udostępniania ze względu na zakres zasobu.
Ale prawdziwym powodem, dla którego to działa jest to, że jest ludzie przyjazny. Biorąc pod uwagę Zwykle rozproszony chronologiczny charakter bloga, strona jest bardzo użyteczna i przydatna jako źródło informacji dla osób początkujących w copywritingu.
- Dobre dla SEO? – Sprawdź
- Dobre dla ludzi? – Sprawdź
3. Mówienie językiem publiczności
Czy Google kiedykolwiek przeniesie się do danych użytkowania nad linkami, okaże się. Ale jedna piosenka pozostaje taka sama-Google MUSI DOPASOWAĆ to, o czym jest strona, do tego, czego szukają ludzie. Co oznacza, że twoje słowa muszą pasować do sposobu, w jaki ludzie, do których chcesz dotrzeć, lubią o tym mówić.
Badania słów kluczowych i wykorzystanie fraz kluczowych w treści to jeden obszar, w którym niektórzy pisarze i blogerzy wydają się odpychać, a ja nigdy tego nie rozumiałem. Każdy, kto nie jest zainteresowany zrozumieniem i odzwierciedleniem języka używanego przez docelowych odbiorców, po prostu nie jest zainteresowany skutecznym komunikatorem, ruchem w wyszukiwarkach lub nie.
Jak już powiedziałem, mówienie wyszukiwarkom, że to, o czym mówisz, jest takie samo, jak to, czego ludzie szukają, jest tym, czym naprawdę jest SEO. Ale nawet jeśli wyszukiwarki w ogóle nie dostarczały ruchu, możliwość poznania i odzwierciedlenia języka odbiorców jest niesamowitym darem, który otrzymaliśmy dzięki danym wyszukiwania. Dlaczego nie używać go, gdy ludzie dobrze na niego reagują?
- Dobre dla SEO? – Sprawdź
- Dobre dla ludzi? – Sprawdź
4. Zwiększona czytelność
Co? Dobre SEO sprawia, że treść jest bardziej czytelna? Na pewno się pogubiłem.
To prawda. Wdrażając całą gamę najlepszych praktyk SEO, dobrze oceniasz wyjątkowo przyjazne dla czytelnika treści (i dlatego w pierwszej kolejności ma linki). Zapychanie słów kluczowych nie jest tym, czego chce Google. Ludzie też nie.
Pozwól mi coś wyznać. Użyłem tej nowej usługi optymalizacji wyszukiwania WordPress, aby ocenić strony docelowe treści, które mają dla mnie największe znaczenie, i byłem zszokowany tym, co odkryłem.
Trochę przesadziłem z moją częstotliwością słów kluczowych. Niewiele, ale odrobinę. To prawda, Pan “pisz-dla-ludzi-pierwszy” nie był do końca dobrze.
Nie wstydzę się przyznać do tego błędu, jeśli ci to pomoże. No i proszę.
Kiedy podchodzisz do SEO copywriting w logiczny, świadomy sposób, Twoje treści nie są wypchane słowami kluczowymi. To naturalne, fascynujące i pomysłowe.
- Dobre dla SEO? – Sprawdź
- Dobre dla ludzi? – Sprawdź
Jest to fragment darmowego 28-stronicowego raportu o nazwie Jak tworzyć treści dobrze pozycjonujące się w wyszukiwarkach. Aby uzyskać całą historię, udaj się na stronę SEO Copywriting Made Simple, aby natychmiast pobrać pełny zaktualizowany plik PDF.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Unglued Media. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.