Jeśli jesteś sumiennym badaczem, możesz think wiesz wszystko, co możesz wiedzieć o swojej przyszłości.
Najgłębsze obawy, punkty bólu, dochód, biznes, stan cywilny, stan rodzinny. Możesz nawet znać ich kolor włosów i oczu.
Jeśli piszesz do tej osoby (i naprawdę masz te dane poprawne), twoja kopia prawdopodobnie dobrze się przekonwertuje.
To, czego możesz nie wiedzieć, to tajna broń, którą możesz dodać do mieszanki, która, jeśli zostanie użyta poprawnie,może przeskoczyć Twoje konwersje przez dach.
Czy wiesz, że twoja perspektywa wydajność osobowość? Nie? W porządku, niewielu to robi. I właśnie dlatego ta wiedza może dać nieuczciwą przewagę jako marketer.
Istnieją cztery podstawowe typy osobowości, które głęboko wpływają na ludzkie preferencje dotyczące organizacji, zarządzania czasem i strategii produktywności.
Jeśli znasz typ osobowości Twojego idealnego klienta, możesz sprawić, że twoja kopia przemówi do nich na każdym możliwym poziomie, od problemów, które rozwiążesz, po to, jak je rozwiążesz.
Rzućmy okiem na wszystkie cztery i jak napisać dla każdego z nich …
1. Typ fantastyczny
Fantastyczny typ osobowości jest pobudzany przez zmaganie się z problemami i wymyślanie kreatywnych rozwiązań.
Najlepiej uczą się, robiąc, i mają tendencję do tracenia poczucia czasu, gdy są wciągnięci w interesujący projekt.
Najbardziej charakterystyczną cechą fantastyki jest to, że muszą mieć przed sobą wszystkie elementy projektu, w przeciwnym razie zapomną, że istnieje.
Mój fantastyczny partner biznesowy posuwa się tak daleko, że odmawia korzystania z szuflad w lodówce, ponieważ w przeciwnym razie zapomni, że kupiła owoce i warzywa!
Fantasticals chcą czegoś więcej niż tylko produktu Typu plug and play.
Pisząc do Fantasticals, upewnij się, że otrzymają pełne wyjaśnienia wszystkich działań sugerowanych w Twoim produkcie, a następnie powiedz im, jak rozwiążą swoje problemy i nauczą się robiąc.
Po zamknięciu sprzedaży zachowaj fantastyczną kopię, upewniając się, że twój produkt wyczerpuje teorię i informacje, ponieważ Twoi fantastyczni klienci będą chcieli poznać wszystkie szczegóły.
2. Typ konstrukcyjny
Typy strukturalne są naturalnymi organizatorami (i, nieprzypadkowo, są autorami 99% książek o wydajności dostępnych na rynku).
Struktura rozwija się w spokojnym, uporządkowanym środowisku i nie radzi sobie dobrze z niepewnością lub zaskoczeniem.
Struktura jest Tą, do której każdy zwraca się, gdy ma zaplanowane wydarzenie, harmonogram do utworzenia lub stos plików do zorganizowania.
Zazwyczaj mogą wykonywać wyczyny organizacji, które zadziwiają mniejszych śmiertelników, ale zabierają im planer i listę rzeczy do zrobienia i są zgubieni.
Dlatego Twoja kopia musi powiedzieć perspektywę strukturalną dokładnie. czego się spodziewać i w jakim formacie będziesz ją prezentować.
Musisz również wyjaśnić, dlaczego twój produkt lepiej rozwiązuje ich problem niż jakikolwiek inny produkt.
I nie zapomnij podać referencje, ponieważ strukturalny będzie niechętnie go wypróbować bez pewnych dowodów, że faktycznie działa.
Włączenie jasnych kroków i list kontrolnych do produktu (i treści Przed premierą) pomoże Strukturals wdrożyć Twoje pomysły i zaufać twojemu słowu.
3. Typ środowiskowy
Środowiska są wszystko o znajomości i ludzi.
Dbają o to, aby wszyscy wokół byli szczęśliwi, zdrowi, wygodni i mieli to, czego potrzebują.
Typ środowiskowy rozwija się na interakcji z ludźmi i wiadomo, że przegapia spotkania i spotkania, ponieważ były głęboko w rozmowie z przyjacielem lub współpracownikiem, który potrzebował pomocy.
Silny Typ środowiskowy posuną się nawet tak daleko, aby zapisać coś, co może być przydatne dla kogoś pewnego dnia – jak moja babcia, która co roku przepuszczała sznurek, który wiązał indyka Dziękczynienia przez zmywarkę i schowała go bezpiecznie do szuflady (w rzeczywistości znaleźliśmy dla nich zastosowanie przez rok, w ten sposób mściąc się na Oma za wszystko, co kiedykolwiek uratowała).
Tak więc, w swojej kopii, upewnij się, że podkreślasz osobistą uwagę środowisk otrzyma podczas przechodzenia przez produkt.
Jeśli dodałeś fora, opowiedz im o wspaniałej interakcji, której oczekujesz, i o sieciach wsparcia rówieśników, w których będą mieli szansę się przyczynić.
Wisienką na torcie byłoby wspomnieć o wszystkich ludziach, którym Klient środowiskowy byłby w stanie pomóc po zakończeniu produktu — sprzedając w ten sposób wynik, a nie narzędzie.
4. Typ analityczny
Analitycy to osoby ukierunkowane na sukces, zorientowane na cele.
Działają dobrze z podsumowaniami i liczbami i nie mają cierpliwości do niczego, co wydaje się niepotrzebnie skomplikowane lub potencjalnie nieskuteczne.
Analitycy są obdarzeni zdolnością widzenia szerszego obrazu i odpowiedniego planowania, ale ich zdolność do śledzenia mniejszych szczegółów nie jest szczególnie silna.
To nie tak, że nie są w stanie tego zrobić. Po prostu nie postrzegają dokumentów finansowych lub plików jako niezbędnych do szerszego obrazu w ich głowie.
Kopia dla analityków musi być precyzyjna.
Nie owijaj w bawełnę; skondensuj swoje korzyści w zwięzłe punkty i powiedz swojej perspektywy dokładnie, co rozwiązujesz i jak to zrobisz.
Dodatkowe punkty bonusowe, jeśli zmieścisz je w wykresie lub wykresie, który można zrozumieć w kilka sekund-analitycy polegają na szybkim i skutecznym zrozumieniu cennych informacji.
Wiele analityków ma asystentów lub nieformalnych pomocników, więc ustrukturyzuj swój produkt ze zrozumieniem, że twój Klient analityczny może nie być tym, który zajmuje się drobnymi aspektami.
Jeśli można komunikować się to wszystko zwięźle w kopii sprzedaży, będziesz miał wielką szansę na wygraną biznesu klienta analitycznego.
Po co pisać dla typów osobowości?
Pisząc do osobowości swojego potencjalnego klienta, możesz połączyć się z nimi na poziomie, który wszyscy na rynku ignorują.
Możesz również dostosować ofertę produktów do stylu głównego typu odbiorców, zwiększając w ten sposób szanse, że będą w stanie skutecznie ją wdrożyć.
Pisanie do osobowości odbiorców pozwala dokładnie zaspokoić ich potrzeby od skoku do wyniku, dając więcej pieniędzy w kieszeni i kadrę fanów zachwycających się, jak niesamowity jest twój produkt.
Nie ma strategii marketingowej, która byłaby bardziej skuteczna!