To jest problem z dyskusjami o ROI mediów społecznościowych dzisiaj.
O ile Twoja firma nie kupuje oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi na poziomie przedsiębiorstwa, możesz korzystać z bezpłatnych lub tanich platform, które oferują niewiele więcej niż dane śledzenia kliknięć.
Ale to wszystko, co masz, więc wykorzystujesz dane do opracowania i zarządzania bieżącą strategią mediów społecznościowych.
Problem polega na tym, że po uaktualnieniu do platformy monitorowania mediów społecznościowych, która obejmuje śledzenie konwersji, zaczynasz widzieć zupełnie inny świat.
Świat, w którym nie wszystkie Kliknięcia są sobie równe.
Szaleństwo danych kliknięć
Świat kocha wolne — zwłaszcza wolne-dane, wgląd, pomocne wskazówki, itp. Tak więc, gdy tworzysz i udostępniasz pomocne treści, ludzie klikają na nie.
Wielu marketerów treści myli to kliknięcie dla need kiedy często, jest to po prostu wskaźnik zainteresowania.
Na przykład załóżmy, że publikujesz wiele treści wokół strategii sprzedaży i marketingu cyfrowego B2B i konsekwentnie widzisz dobre liczby kliknięć na tych linkach. W szczególności możesz zobaczyć wiele kliknięć z niektórych grup LinkedIn, Które Koncentrują się na sprzedaży i marketingu B2B.
Z tego powodu zakładasz, że te grupy chcą i potrzebują porady na temat opracowywania strategii sprzedaży i marketingu B2B-coś, co robisz. Poświęcasz więc więcej czasu tym grupom, nie tylko publikując swoje treści.
Monitorujesz codzienne wiadomości e-mail z aktualizacjami, bierzesz udział w różnych dyskusjach i zaczynasz łączyć się z innymi członkami.
Tymczasem nie widzisz tak wielu kliknięć z innej platformy-powiedzmy Facebooka — więc zmniejszasz czas, który tam spędzasz, aby skupić większą uwagę na tych, które klikają szczęśliwe grupy LinkedIn, które wydają się kochać twoje treści.
Ale masz duży problem.
Tak naprawdę nie wiesz, czy aktywność w mediach społecznościowych konwertuje się na nowych potencjalnych klientów, pliki do pobrania lub subskrypcje, lub jeśli po prostu pomagasz edukować Wiele osób, które nigdy nie będą robić z tobą interesów.
Zamienianie linków w leady
Brakujące ogniwo (gra słów przeznaczona) to śledzenie konwersji.
Nie wystarczy użyć Google Analytics, aby określić, że twoje wysiłki społecznościowe i treści napędzają ruch do twojej witryny, musisz zdefiniować wysoką jakość od niskiej jakości ruchu. Jedynym sposobem na to jest śledzenie konwersji.
W przypadku każdego postu w mediach społecznościowych musisz zrozumieć, ile kliknięć i konwersji (pobieranie białej księgi, subskrybowanie biuletynu lub kupowanie produktu) zostało wygenerowanych.
Aby to zrobić, proponuję zainwestować w platformę do zarządzania mediami społecznościowymi i śledzenia, która będzie produkować spersonalizowane krótkie linki do każdego postu społecznościowego, który utworzysz … i śledzić ruch z tych linków przez całą drogę do konwersji.
Istnieje wiele rozwiązań na poziomie przedsiębiorstwa, które to zrobią, ale na razie pozwólcie, że pokażę prosty przykład w świecie rzeczywistym, w jaki sposób wykorzystuję te dane konwersji, aby lepiej ukierunkować moje działania marketingowe w mediach społecznościowych.
Jak konwersje wpływają na Twoją strategię
Najbardziej wartościową korzyścią dla porównania wydajności przez kliknięcie i konwersję jest zarządzanie czasem i wysiłkiem.
Wnikliwe raporty mogą otwierać oczy i naprawdę pomóc ci skupić ograniczony czas i uwagę, aby uzyskać najlepsze wyniki dla Twojej firmy.
Na przykład, spójrz na ten zrzut kampanii dla mojej nowej książki, niewidzialna sprzedaż.
Ponieważ większość ludzi nie zamierza kupić książki, która jest jeszcze dziewięć miesięcy od publikacji (ta kampania była w kwietniu), zaprojektowaliśmy kampanię, aby zwiększyć świadomość subskrybentów książki i Newslettera. Poniższy rysunek pokazuje kliknięcie i konwersję (ludzie, którzy kliknęli, a następnie zapisali się do mojego bezbolesnego biuletynu Poszukiwawczego).
Gdybym tylko patrzył na kliknij dane, mogę czuć, że muszę włożyć więcej wysiłku na Twitterze, a mniej na Facebooku i LinkedIn, ponieważ Twitter prowadził znacznie więcej kliknięć.
Ale spójrz na konwersja kolumna.
Opowiada zupełnie inną historię. Każda z tych platform prowadziła cztery konwersje. Jednak LinkedIn napędzał te konwersje w znacznie wyższym tempie. Tak więc, jeśli Szukam najbardziej opłacalnej platformy, aby umieścić moje ograniczone zasoby (czas i wysiłek), niż LinkedIn wydaje się lepszą opcją.
Pomyśl o tym w ten sposób …
Gdy ktoś kliknie Twoje treści, wskazuje na zainteresowanie lub ciekawość. Robią zakupy. W świecie poszukiwań biznesu są niewidzialni.
Ale kiedy zrobią kolejny krok … kiedy wymienią Ci dane osobowe, takie jak adres e-mail, aby subskrybować bloga, stają się widoczną perspektywą.
Oraz że powinien być celem twoich wysiłków w mediach społecznościowych: tworzenie i udostępnianie treści, które zamieniają niewidoczne perspektywy w widoczne leady.
Zalety śledzenia konwersji
Śledzenie konwersji to nie tylko lepszy, dokładniejszy sposób raportowania zwrotu z inwestycji w mediach społecznościowych.
To lepszy sposób na opracowanie planu ataku w mediach społecznościowych. Największym wyzwaniem dla marketerów jest dziś czas … a może lepiej powiedzieć, że brak czasu.
Jeśli tylko śledzisz kliknięcia, możesz spędzać dużo czasu na produkcji i udostępnianiu treści kupującym okna, zamiast rozwijać naprawdę cenne relacje z prawdziwymi perspektywami.