Powiedzmy, że przez kilka dni nie czułeś się dobrze i zdecydowałeś się pójść do lekarza.
W momencie, gdy otwierasz drzwi do gabinetu lekarskiego, ona rzuca na ciebie jedno szybkie spojrzenie, wbija ci receptę w ręce i zatrzaskuje Ci drzwi przed nosem.
Żadnych badań, żadnych rozmów, tylko butelka pigułek i jej rachunek w poczcie.
Czy jesteś pewien, że podała ci rozwiązanie-odpowiedni lek-którego potrzebujesz, abyś poczuł się lepiej?
Nie.
Jak mogła możliwe wiesz, jaka byłaby właściwa recepta bez dokładnego rozważenia i analizy twoich objawów?
Nawet gdybyś cierpiał na coś prostego, nadal chciałbyś swoje 10 minut szturchania, szturchania, “umming”, “ahhing” i odpowiadania na wszystkie pytania specyficzne dla twojej sytuacji.
To daje Ci pewność, że lekarz może rozwiązać twój problem.
Twoje perspektywy potrzebują tego samego
Ocena i wyjaśnienie przyczyn “objawy” klienta jest tak samo istotne przy pisaniu kopii sprzedaży.
Jeśli spróbujesz wskoczyć prosto do sprzedaży produktu przed zidentyfikowaniem problemu, utrudniasz przekonanie klienta logicznie, emocjonalnie i z dowodem, że masz coś, czego desperacko potrzebują.
Oto prosty, trzystopniowy przewodnik po korzystaniu z potencjalnych klientów objawy aby Twoja oferta była bardziej przekonująca i przekonująca.
Krok 1: Zarys objawów swojej perspektywy
Kiedy idziesz do lekarza, nie pyta, Czy czujesz się źle.”Pyta cię, Czy boli cię gardło, Czy masz kaszel, czy rano boli cię głowa i tak dalej.
Musi zidentyfikować Twoje dokładne objawy, zanim rozwiąże główny problem.
W copywritingu “objawy” Twojego klienta są specyficznymi sytuacjami, do których może się odnosić, które są spowodowane problemem, który rozwiązujesz.
Na przykład, zamiast mówić:
Chcesz pozbyć się stresu związanego z pracą?
Uzyskać bardzo szczegółowe i zidentyfikować objawy:
- Czy budzisz się w poniedziałek rano i chciałbyś, żeby to był piątek po południu?
- Czy twój żołądek zawiązuje się w węzłach, kiedy słyszysz głos swojego szefa w korytarzu?
- Czy pstrykasz na bliskich, próbując skoncentrować się na pracy, którą próbujesz zakończyć w domu?
Nie bój się kopać głęboko i opisać ból perspektywa. Ilustrując różne sytuacje, osiągasz następujące:
- Sprawiasz, że jest bardziej interesujący dla Twojego idealnego klienta
- Pokazujesz im, że są we właściwym miejscu dla tego, co masz do zaoferowania
- Budujesz zaufanie, udowadniając, że rozumiesz i wczuwasz się w ich problem.
Krok 2: wskaż przyczynę objawów Twojego potencjalnego klienta
Teraz, gdy czytelnik zgadza się, że cierpią na te problemy, możesz ulec pokusie, aby wskoczyć i pokazać im rozwiązanie, które może usunąć te objawy.
I możesz przekonać niektórych ludzi.
Ale ponieważ jesteś ninja copywriting, chcesz przekonać jak wielu potencjalnych klientów, że jesteś ekspertem w zakresie rozwiązania, którego nie tylko potrzebują, ale chcą.
Więc następnym krokiem jest wyjaśnienie, co powoduje ich objawy.
Tak jak lekarz może powiedzieć, jak pewne infekcje wpływają na nasze komórki i powodują, że nasze nosy biegają, tutaj dostajesz się do udowodnij dla czytelnika powód, dla którego czują się tak zgnili.
Więc zamiast mówić:
Nasza usługa coachingu zawodowego pomoże Ci zredukować stres i frustrację.
Wyjaśniłbyś:
Czasami rzeczy się zmieniają i stajesz się nieszczęśliwy w swojej pracy. Może to być nowe zarządzanie lub nagły proces restrukturyzacji. Nawet pozytywne zmiany, takie jak awans, mogą przynieść dodatkowe obowiązki, z którymi nie zostałeś przeszkolony. Jeśli nie są one adresowane, mogą one snowball … i wkrótce praca, którą kiedyś kochał jest tworzenie niepotrzebnej presji w pracy i stresu w domu.
Używając logiki do wyjaśnienia problemu, zwiększasz swoją wiarygodność. Pokazujesz, że rozumiesz problemy swojej perspektywy na głębszym poziomie.
Co więcej, ułatwiasz czytelnikowi wyrażenie zgody, ponownie używając jasno określonych sytuacji, do których mogą się odnosić.
Krok 3: zademonstruj, jak Twoje rozwiązanie wyleczy ich objawy
Lek na przeziębienie często wyjaśnia, jak działa produkt, aby wyleczyć objawy.
Na przykład eukaliptus działa na błony nosowe, aby ułatwić oddychanie, a miód pokryje suchość gardła, dzięki czemu nie będziesz budził się przez łaskoczący kaszel.
W ten sam sposób musisz pokazać, jak twój produkt lub usługa pokonuje kłopotliwe objawy, na które cierpi twój Klient.
Na przykład:
Nasze narzędzia i zasoby online zostały zaprojektowane specjalnie dla kadry kierowniczej, aby pomóc ci przewidywać i dostarczać raporty zgodnie z oczekiwaniami twojego szefa.
Lub …
Nasz coaching zarządzania czasem pomoże Ci zrobić więcej w ciągu dnia, dzięki czemu możesz opuścić pracę w biurze i zrelaksować się z rodziną po powrocie do domu.
Korzystając z tych trzech kroków w kopii, budujesz zaufanie i wiarygodność, tak jak robi to dobry lekarz:
- Pokazanie, że słuchasz (i że rozumiesz) swojego klienta
- Edukowanie Klienta o tym, co jest przyczyną problemu
- Udowodnienie, że twój produkt został zaprojektowany, aby usunąć objawy i sprawić, że problem zniknie
Następnym razem, gdy piszesz kopię, zadaj sobie pytanie, czy spędzasz czas na objawach, a nie tylko wpychając im receptę w twarz.