8 sztuczek marketingowych, które pomogły Dollar Shave Club przejść Viralapytaj każdego północnoamerykańskiego mężczyznę w wieku 17-30 lat, niezależnie od tego, czy słyszał o Dollar Shave Club (DSC).
Pewnie powie: “tak.”
I nie tylko kolesie wiedzą o DSC. Wiele kobiet też o tym wie, bo kupiły abonamenty dla mężczyzn w swoim życiu.
Dollar Shave Club to klasyczny przykład startupu, który wybuchł-w dobry sposób.
Co było jedną z pierwszych oznak ich sukcesu?
Wideo. A wirusowe wideo.
Jeśli go nie widziałeś, powinieneś to sprawdzić:
Wideo z premiery firmy, zatytułowane “our Blades Are F* * king Great”, szybko stało się sensacją w sieci.
Dzięki puentom i gagom, które pasują do różnych gustów, film zdobył prawie 5 milionów wyświetleń w ciągu pierwszych 90 dni.
Założyciel firmy, Michael Dubin, miał kilka asów w rękawie, aby pomóc stworzyć profesjonalnie wycięty film.
CEO studiował sztuki performatywne w Upright Citizens Brigade (UCB) w Nowym Jorku, gdzie nauczył się używać mocy komedii, aby przyciągnąć uwagę publiczności.
Wykorzystał również swoje kontakty z czasów pracy w UCB, aby zatrudnić reżysera i połączyć się ze studiem produkcyjnym, które pomogło utrzymać niskie koszty. Oryginalny film startowy DSC kosztował tylko $ 4,500.
Większość marek próbujących wyprodukować ściśle choreografowany film, taki jak ten, który wyprodukował DSC, spodziewałaby się wydać bliżej 60 tysięcy dolarów.
Ale wirusowe wideo nie było czystym szczęściem. Całość było starannie zaaranżowane. Ale bądźmy szczerzy, większość startupów to nie Dollar Shave Club.
Prawdopodobnie nie masz doświadczenia w teatrze, aby pomóc ci być tak zabawnym, jak dyrektor generalny DSC, i nie jest prawdopodobne, że stworzysz coś, co zapewni ponad 7 milionów wyświetleń.
Ale nie daj się złapać na liczniku widoków. Nadal możesz odnieść sukces, nie próbując gonić za tymi samymi liczbami, jeśli podzielisz się tym, co DSC zrobiło w dążeniu do udanego startu.
Oto sztuczki 8, które możesz wyciągnąć z ich kampanii wirusowych, aby pomóc ci zwiększyć własną strategię treści.
1. Moc wideo
Mówiąc najprościej, wideo jest najlepszym formatem opowiadania historii. Możesz połączyć się z konsumentem i nawiązać potężny emocjonalny związek z publicznością poprzez wykorzystanie wideo bardziej niż jakikolwiek inny format treści.
Możesz urozmaicić tę jedną koncepcję, która rezonuje z publicznością i dostarczyć jej głosu i osobowości, która urzeka ich poprzez połączenie jeden na jednego.
Wykorzystanie wideo przez DSC było sprytnym posunięciem, zwłaszcza biorąc pod uwagę statystyki użycia wideo. HubSpot udostępnia szereg atrakcyjnych statystyk, które pokazują, dlaczego dywersyfikacja content marketingu w celu włączenia wideo jest sprytnym posunięciem:
- 92% mobilnych konsumentów wideo udostępniać filmy z innymi
- Ponad jedna trzecia wszystkich działań online obejmuje oglądanie filmów
- Ponad jedna trzecia konsumentów Ufa reklamom wideo
- 80% użytkowników może przypomnieć sobie reklamę wideo, którą obejrzeli w ciągu ostatnich 30 dni
- Korzystanie z reklamy wideo zwiększa zamiar zakupu o 97% , a Stowarzyszenie marki o 139%
2. Świetne opowiadanie
Jestem przekonany, że świetny storytelling ma kluczowe znaczenie dla wirusowego sukcesu marki. To się stało W DSC.
Oto historia (o historii) Adama Webera, dyrektora generalnego Dollar Shave Club.
“To, na czym tak naprawdę skupiliśmy się od czasu premiery naszego filmu, polegało na znalezieniu nowych historii do opowiedzenia, konsumentom, a następnie znalezieniu odpowiednich platform dystrybucyjnych, które im opowiedzą. Zabieramy naszą opowieść wideo do oczywistych miejsc. Dużo inwestujemy w telewizję, która jest doskonałym miejscem do opowiedzenia narracji za pomocą wideo.”
Oto więcej jego wyjaśnień:
Myślę, że w dłuższej perspektywie, gdy bardziej zagłębisz się w cyfrowe miejsca, portale społecznościowe, takie jak YouTube, Facebook, Snapchat, Twitter — tego typu miejsca są świetnymi miejscami do opowiadania historii za pośrednictwem wideo. Stają się one coraz większą częścią naszego planu gry. Oferują wiele unikalnych możliwości, których coś takiego jak telewizja Nie oferuje.
Nie każdy aspekt strategii marketingowej musi zawierać opowiadanie historii, ale powinien być częścią strategii marketingowej, a sukces DSC jest tego dowodem. Istnieją trzy powody, dla których to działa.
- Po pierwsze, historie przyciągają uwagę publiczności. Kiedy masz imponującą i wciągającą narrację, ludzie będą chcieli zaspokoić swoją ciekawość-zwłaszcza jeśli historia jest powiązana.
- Po drugie, silna narracja pomaga budować zaufanie do odbiorców. Ludzie ufają Ci bardziej, gdy otwierasz się i dzielisz z nimi osobistymi historiami. Działa to bardzo podobnie, gdy marki dzielą się swoimi narracjami i przyciąga publiczność po więcej.
- Po trzecie, historie po prostu lepiej przyciągają uwagę większości ludzi nad surowymi treściami, takimi jak statystyki lub fakty. Nie mówię, że nie są one interesujące w ogóle, ale masz gwarancję, aby uchwycić więcej zainteresowania, jeśli można opowiedzieć historię wokół faktów i danych.
3. Znali swoją publiczność
Inną rzeczą, która wyróżnia się w Dollar Shave Club, jest ich wiedza na temat grupy docelowej. DSC rozmawia z mężczyznami dość przyjemnym głosem, zapewniając coś, co nigdy nie istniało, jeśli chodzi o męskie produkty pielęgnacyjne.
Przed Dollar Shave Club, wiele treści brzytwy i pozycjonowanie marki albo używało wysokiego “dżentelmeńskiego” podejścia lub malowało mężczyzn jako owłosionych neandertalczyków, którzy potrzebowali ostrzy z krawędzią katany, aby pozostać gładkim.
Ale jak długo można sprzedawać produkty pchające podejście “bliżej golenia”?
Dollar Shave Club pokazuje, że kiedy poświęcisz czas na odkrycie tego, czego chce twoja publiczność, nauczysz się z nimi rozmawiać. Możesz tworzyć treści, które używają języka, do którego mogą się odnosić, z pomysłami, które mają sens.
Każda strategia content marketingowa powinna zaczynać się od dobrych, głębokich badań kupujących, abyś wiedział, czego chcą, jak tego chcą, gdzie ich znaleźć i jak do nich dotrzeć.
4. Skoncentrowany na propozycji wartości
Bez względu na to, jak zabawny jest film, wszystkie te widoki nie przełożą się na sprzedaż i przychody, jeśli nie możesz w jakiś sposób połączyć produktu z konsumentem. Opowiadanie historii to dobry początek, ale także poznanie odbiorców.
Dollar Shave Club wyrzucił go z parku, koncentrując się na propozycji wartości z ich wiadomościami i treścią, od stron docelowych po filmy.
Oglądając filmy, rozumiesz wygodę nigdy nie musisz kupować wymiennych ostrzy, a także doceniasz cenę. Wiem, jak wielu mężczyzn robi, frustrację obserwowania, jak cena wymiany ostrzy stale rośnie.
Dollar Shave Club nie miał unikalnego produktu. Brzytwy są wszędzie. Mimo to opracowali unikalną propozycję wartości wokół swoich produktów i zadbali o to, aby utrzymać tę pozycję na pierwszym miejscu podczas kampanii content marketingowych.
5. Łatwo dzielone
Dollar Shave Club obejmuje tradycyjne umieszczanie mediów, takich jak telewizja, w swojej strategii marketingowej. Ale sukces wprowadzenia i szybkiego wzrostu można przypisać do udostępniania ich treści cyfrowych.
Tworząc różnorodne treści wideo, wraz z animacjami poklatkowymi, promowanymi za pośrednictwem mediów społecznościowych, ułatwili potencjalnym klientom i konsumentom udostępnianie tych treści znajomym i rodzinie.
Była i nadal jest idealną formułą na rozpowszechnianie treści. Po prostu twórz treści, które wywołują pozytywne emocje.
Inspirujące treści, humor i mocne historie sprawiają, że każdy element treści jest wciągający i można go udostępniać.
6. Każde słowo ma swój cel
Na początku procesu produkcyjnego Dubin miał spory scenariusz, który liczył cztery strony. Część procesu twórczego oznaczała przycięcie tego. Jest to podejście, które musisz podjąć z treścią, bez względu na format.
Jeśli treść nie jest w 100% niezbędna do dostarczenia wiadomości, należy ją przyciąć. Każde słowo, moment i klatka wideo musi mieć cel lub punkt.
Gdy treść została rozebrana do gołych kości, skupiając się tylko na komunikatach marki, zespół rozpoczął pracę nad scenariuszami humorystycznymi, aby film był lekki, ale bystry i zabawny.
Ludzie rozumieją wiadomości marki, a kiedy je podważasz, rozpoznają ryzyko, które podjąłeś,
mówi Lucia Aniello, która wyreżyserowała teledysk do filmu Dollar Shave Club i współpracowała z Dubinem przy tworzeniu scenariusza.
Naucz się ufać zabawnym. Jeśli podejmiesz ryzyko, możesz dostać nagrodę.
Doskonałym przykładem jest nieoficjalny slogan firmy, który działa jako tytuł pierwszego filmu. Próbując stworzyć solidną linię, która uderzyłaby publiczność na początku teledysku, Aniello zasugerował: “nasze ostrza są zajebiste.”
Pamiętam twarz Mike ‘ a, kiedy pierwszy raz powiedziałem ten tekst,
Aniello wspomina.
Było pół sekundy niepokoju, a potem jakikolwiek Anioł siedzący na ramieniu—a może diabeł-powiedział: “śmiało.”
7. Strategiczne wydanie treści
Jest wielu marketerów, którzy powiedzą ci, że Dollar Shave Club po prostu miał szczęście z treścią. Niektórzy powiedzieliby to samo o reklamach Old Spice, które mieszały przypadkowość z dowcipem i humorem.
Szczęście z pewnością odgrywa rolę w każdej treści, która staje się wirusowa, ale ważne jest również wyczucie czasu. Dollar Shave Club wiedział tak dużo, dlatego mieli jakąś strategię na wydanie swoich treści.
W rzeczywistości film był technicznie na żywo w Internecie, zanim stał się hitem wirusowym, ponieważ zespół pokazał go, aby przyciągnąć inwestorów i ocenić reakcje.
Kiedy nadeszła pora na premierę, filmik, o którym Dubin wiedział, że zbierze mnóstwo informacji w mediach. To popchnęło duży ruch w kierunku treści i zapewniło, że nie zniknie wśród niezliczonych godzin treści przesyłanych do YouTube w każdej minucie każdego dnia.
Musisz myśleć strategicznie, aby dać swoim treściom szansę na walkę. Nie próbuj uwalniać zawartości do próżni.
8. Treść była zabawna
Ludzie nie udostępniają treści tylko po to, aby je udostępniać. Pomyśl o ostatnio udostępnionych treściach. Istnieje prawdopodobnie jeden lub więcej powodów, dla których to zrobiłeś:
- Treść rezonowała z Tobą na poziomie osobistym poprzez wspólną myśl lub przekonanie
- To było inspirujące i związane z Tobą emocjonalnie
- To było zabawne lub edukacyjne-albo jedno i drugie
- Znalazłeś w nim wartość i poczułeś, że Twoje połączenia również będą się z tego cieszyć
Film Dollar Shave Club i wiele z ich content marketingu obraca się wokół zabawnego, dowcipnego, samo-deprecjującego poczucia humoru. To fascynujące w stylu Jackass/Knoxville (pomijając brutalne strzały w pachwinę.)
Ale nie musisz mieć surowego talentu komediowego ani formalnego szkolenia, aby stworzyć silną więź z publicznością. W rzeczywistości, jeśli postarasz się zbyt mocno, twoja wiadomość może wyjść jako wymuszona.
Zadziałało to dla DSC, ponieważ znali swoją publiczność, ale co ważniejsze, była to osobowość marki. Była spójność w komunikatach marki i samej treści.
DSC nie było zabawne tylko ze względu na bycie zabawnym.
Wniosek
Sukces treści Dollar Shave Club może być powielany, ale nie powinien być powielany.
Dzięki odpowiedniej strategii możesz tworzyć treści, które urzekną Twoich odbiorców. Musisz tylko zrozumieć, czego chcą i odkryć, jak z nimi rozmawiać.
Dzięki tym informacjom możesz dywersyfikować i tworzyć treści w formatach, które będą najbardziej skuteczne wśród osób, do których próbujesz dotrzeć.
Nie musisz być zabawny. Musisz tylko być autentyczny, szczery, konsekwentny i chętny do słuchania.