6-Stopniowy Proces Badań Content Marketingowych

Profesjonalni sportowcy spędzają tysiące godzin na siłowni przygotowując się do zawodów na boisku, korcie, rowerze lub biegu narciarskim.

Sportowcy nie mogą być wspaniali w tym, co robią, bez wprowadzenia tego krytycznego czasu przygotowania na siłowni.

To praca, którą większość ludzi never see – te wszystkie godziny treningu-to sprawia, że różnica między dobrym sportowcem a naprawdę wielkim.

W świecie content marketingu musisz myśleć o sobie jak o sportowcu. Twoje badania rynku to twoje szkolenie — to jest to, co musisz robić, dzień po dniu I tydzień po tygodniu, aby być świetnym w tym, co robisz.

Większość czasu, kiedy mówimy o “pracy” w naszym świecie, mówimy o pisaniu treści, tworzeniu produktów, zarządzaniu mediami społecznościowymi lub kampaniami e-mailowymi, odpowiadaniu na e-maile i opiece nad naszymi klientami.

Ale zanim to zrobimy, musimy się przygotować. I przygotowujemy się robiąc nasze badania.

Jak powinien wyglądać proces badawczy? Jakie kroki możesz podjąć, aby zebrać jak najlepsze dane na temat grupy docelowej?

1. Zmotywuj się (naprawdę)

Badanie rynku pomaga lepiej zrozumieć, czego potrzebuje Twoja społeczność, a te informacje pozwalają pomóc odbiorcom w całkowicie unikalny sposób.

Zapoznanie się z tym, jak myślą Twoi odbiorcy (i czego potrzebują), nie tylko pozwala tworzyć idealnie ukierunkowane treści, ale także pozwala tworzyć produkty i usługi, które rozwiązują bardzo konkretne problemy.

I tak, to wkłada Ci gotówkę do kieszeni.

Ale założę się, że pieniądze nie są jedynym powodem, dla którego zacząłeś swój biznes. Założę się, że założyłeś firmę, bo naprawdę chcesz pomagać ludziom.

Więc pamiętaj, dlaczego trzeba zrobić badania rynku. Prowadzimy nasze badania, aby pomóc ludziom w rozwiązywaniu ich problemów i umożliwić im lepsze, pełniejsze, bogatsze życie.

Jeśli pozwolisz, aby naprawdę ważne motywacje rozpaliły pod tobą ogień-a nie tylko wizje dużych wypłat — twój proces badawczy będzie o wiele łatwiejszy (i znacznie przyjemniejszy.)

2. Bądź częścią społeczności, którą badasz

Najlepszym (i najłatwiejszym) sposobem na badanie odbiorców jest bycie integralnym członkiem własnego rynku.

Więc jeśli masz własnego bloga i masz czytelników, którzy regularnie dzwonią z opiniami, pytaniami, skargami i spostrzeżeniami, możesz zebrać fantastyczne dane rynkowe od tej społeczności.

Jeśli nie masz jeszcze własnych odbiorców, możesz uczestniczyć w innych witrynach i blogach, które przyciągają odbiorców, z którymi próbujesz się połączyć.

Dołącz do społeczności, której chcesz służyć. Weź udział w dyskusjach i rozmowach za pośrednictwem serwisów społecznościowych, blogów, forów i innych grup internetowych.

Daj swobodnie i hojnie. Odpowiadaj na pytania. Weź udział. Nie pytaj o nic w zamian, gdy jesteś nowym członkiem społeczności — po prostu zapewnij pomocny wgląd innym członkom tego plemienia.

Uczestnicząc i pomagając innym członkom społeczności, możesz się wiele nauczyć, obserwując i ucząc się.

3. Zbadaj sposób myślenia swoich odbiorców

Pierwszą rzeczą, którą musisz zbadać, jest sposób myślenia odbiorców — sposób, w jaki patrzą na świat.

Co jest dla nich ważne? Jakich ludzi podziwiają? Jakie są ich wartości?

Narzędzia takie jak LinkedIn, Pinterest, Twitter, Google+ i Facebook pozwalają zbierać informacje o sposobie myślenia odbiorców, umożliwiając podsłuchiwanie ich cyfrowych światów (Nie w przerażający sposób). Te narzędzia online dają Ci codzienny wgląd w to, co ludzie robią i mówią każdego dnia-a to jest złoto do badań rynkowych.

Możesz również przeprowadzić badanie słów kluczowych, aby dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki twój rynek patrzy na świat. Użyj narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak WordTracker i wyszukiwania słów kluczowych Google, aby dowiedzieć się wszystkiego na temat tematów, które interesują odbiorców i rzeczy, o których chcą wiedzieć więcej.

Tak, badanie słów kluczowych jest ważne dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ale jest to również jedne z najlepszych badań rynku.

4. Odkryj problemy swoich odbiorców

Przeprowadzając badania rynku, jesteś również stara się dowiedzieć, jakie są problemy potencjalnych klientów — wszystkie te irytacje i skargi, wszystkie jęki i jęki.

Możesz odkryć nie tylko problemy, które utrzymują je w nocy, ale także niespójności i problemy z problemami i usługami konkurencji.

Możesz dowiedzieć się, co nie jest robione dobrze w Twojej branży — i jak możesz sobie z tym lepiej poradzić.

Odkrywanie nierozwiązanych problemów lub niezadowolenia daje możliwość zaspokojenia potrzeb, których nikt inny nie może, ponieważ masz informacje, których nie mają (lub jeszcze nie zauważyli.)

Wykorzystaj więc podsłuchiwanie w mediach społecznościowych i badanie słów kluczowych (a także tradycyjne narzędzia do badania rynku, takie jak ankiety, wywiady i grupy fokusowe), aby odkryć problemy ludzi.

Następnie użyj zdobytego wglądu, aby tworzyć treści, które przemawiają bezpośrednio do odbiorców w sposób, którego nikt inny nie może.

Twoi czytelnicy i klienci chcą treści, które odpowiadają ich potrzebom i pragnieniom, i rozmawiają z nimi w sposób, który rezonuje z tym, kim są i jak patrzą na świat.

Kiedy konsekwentnie i dobrze badasz rynek, będziesz dokładnie wiedzieć, jakiego rodzaju treści potrzebują i chcą twoi odbiorcy. A ta wiedza daje Ci całkowicie niesprawiedliwą (i całkowicie niesamowitą) przewagę na twoim rynku.

5. Trenuj konsekwentnie

Pamiętaj, że badania rynku (podobnie jak treningi dla sportowców) nigdy nie są jednorazowym wydarzeniem. Jest to ciągły proces, który musisz Dopracować, ulepszyć i przerobić — tak jak Wszystko inne w Twojej strategii content marketingowej.

Planuj więc regularnie przeprowadzać badania rynku. Uczyń go częścią tygodniowych i miesięcznych procedur content marketingu.

Kiedy planujesz, jak spędzić tydzień pracy, ustrukturyzuj swój harmonogram, aby zbudować czas na oglądanie i naukę. Niech będzie priorytetem. To jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby Twoja firma odniosła sukces.

Bez badań rynkowych będziesz po prostu jednym z tysięcy właścicieli firm, którzy próbują odgadnąć, czego potrzebują ich klienci. Jeśli konsekwentnie przeprowadzasz badania, będziesz dokładnie wiedział, czego potrzebują-i będziesz doskonale przygotowany, aby im je dostarczyć.

6. Przyjmij pracę

Jako marketerzy treści wielu z nas myśli o badaniach rynku jako o czymś, co musimy mozolnie prześliznąć, aby dotrzeć do naszej rzeczywistej pracy związanej z tworzeniem produktów, treści online, programów edukacyjnych i stron sprzedażowych.

Ale jeśli nie przeprowadzimy badań rynku, cała nasza praca spadnie. Ważne jest, abyśmy odkryli wszystko, co możemy o ludziach, do których próbujemy dotrzeć, i posłuchali, co chcą nam powiedzieć.

Badania rynku jest trudne, ponieważ jest bałagan. Musisz przebrnąć przez bezbożne ilości hałasu, aby dotrzeć do użytecznych bryłek informacji, które pomogą Ci zrozumieć odbiorców.

Przesiewanie przez cały ten hałas jest irytujące i męczące. To trudne.

Ale musimy przyjąć tę pracę – nawet jeśli jest trudna. W rzeczywistości jest to szczególnie trudne, ponieważ jest to jedna z najlepszych rzeczy do zrobienia.

Ponieważ jest to trudne, prawdopodobnie nasi konkurenci nie robią tego-lub nie robią tego dobrze.

A to daje nam spektakularną przewagę na polu konkurencji. Więc upewnij się, że pociągniesz te trampki i zabierzesz tyłek na siłownię.

To chyba najważniejsza rzecz, jaką będziesz robił przez cały dzień.

To druga część mojej serii badań nad treściami …

Ten post jest częścią drugiej naszej serii o tym, jak prowadzić skuteczne badania jako marketer treści.

Aby uzyskać pełną serię, oglądaj przyszłe posty tutaj na Copyblogger. Jeśli nie jesteś jeszcze subskrybentem, Zarejestruj się, aby otrzymywać nowe posty bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą.

Pierwszy post z serii możecie przeczytać tutaj.

Total
0
Shares
Related Posts