Frustrujące, prawda?
Możesz zrobić wszystko dobrze i nadal skończyć bez czytelników lub klientów.
Nawet z świetna treść i świetny produkt, jest jeszcze jedna rzecz, którą musisz wziąć pod uwagę:
Ludzie nie zawsze są logiczni.
Wydaje się proste:
Dobra treść + grupa docelowa = zachwycający fani i rozwijający się biznes
Byłoby to prawdą w przypadku robotów, ale nie ludzi.
Dlaczego?
Ponieważ ludzie mają uprzedzenia poznawcze, co jest w zasadzie wymyślnym terminem z powodów, które prowadzą do irracjonalnych decyzji.
Te uprzedzenia mogą uniemożliwić czytelnikom czytanie treści, udostępnianie ich, zapisywanie się na listy e-mail, a nawet kupowanie produktów.
Dobrą wiadomością jest to, że najważniejsze uprzedzenia to bardzo niezawodny. Wpływają one na dużą część populacji (nawet ty i ja).
Gdy się o nich dowiesz, zaczniesz rozpoznawać, kiedy twoje decyzje są kierowane przez rzeczy inne niż fakty.
Następnie możesz włączyć je w sposób projektowania firmy, a będziesz rozwijać się znacznie szybciej.
W tym poście opowiem ci szczegółowo o sześciu uprzedzeniach poznawczych, które możesz wykorzystać w swojej firmie, aby uzyskać więcej czytelników, subskrybentów i klientów.
1. Wyglądaj jak anioł z efektem halo
Bogaci ludzie są mądrzejsi od przeciętnego człowieka, prawda?
Może a tiny bit ale nie, naprawdę nie są.
A jednak większość ludzi, zadając to pytanie, powie, że bogaci ludzie są mądrzejsi od przeciętnego człowieka.
Ale badania wykazały, że ta inteligencja nie ma związku z sukcesem czy bogactwem.
Jest to tendencja, która prawie każdy rozwija się naturalnie i nazywa się”efektem halo”:
Efekt halo mówi, że nasze opinie na temat jednej cechy osoby lub marki w naturalny sposób rozciągają się na inne cechy (nawet niezwiązane).
Mówiąc prościej, oznacza to, że jeśli ktoś jest szczególnie przystojny, prawdopodobnie założysz, że jest inteligentny, opiekuńczy i odnosi sukcesy oraz że posiada inne pozytywne cechy.
Z drugiej strony, jeśli widzisz kogoś brzydkiego, prawdopodobnie założysz, że jest głupi, niegrzeczny i nieudolny.
Efekt halo został dogłębnie zbadany.
W jednym badaniu uczestnicy oceniono 27 różnych cech osobowości, takich jak życzliwość, wiarygodność itp., ludzi na zdjęciach.
Następnie poproszono ich o oszacowanie sukcesu tych ludzi, w tym ich szczęścia i jakości pracy.
Zgadnij, co się stało? Tematy sposób przeceniał sukces i szczęście atrakcyjnych ludzi.
Na kolejne badanie, przedmioty oceniane eseje po obejrzeniu zdjęcia każdego domniemanego autora.
Autorzy atrakcyjni uzyskali średnią ocenę 6,7, natomiast autorzy nieatrakcyjni-5,9. To było na tym samym eseju.
W innym eseju atrakcyjni autorzy uzyskali wynik 5,2, podczas gdy autorzy nieatrakcyjni uzyskali wynik 2,7.
Pretty people get the korzyści z wątpliwości.
Jak wykorzystać efekt halo do rozwoju firmy: Największym wyjściem z efektu halo jest to, że trzeba wyróżnij swoje najlepsze cechy i ukryć wszelkie niepożądane cechy.
A kiedy mówię “Twoje cechy”, mówię o Twoja marka.
To może, ale nie musi obejmować Ciebie jako osobę. Jeśli chodzi o Quick Sprout, moje imię jest dużą częścią mojej marki. Dlatego załączam profesjonalnie zrobione zdjęcie na pasku bocznym. Może nie jestem modelką, ale nie jestem do końca brzydka (prawda? 🙂 ).
Pierwszym krokiem jest sporządzenie listy marek najlepsze funkcje. Nie tylko te dobre-the najlepsze.
To może być wiele rzeczy:
- Twój wygląd (jeśli jesteś przywiązany do swojej marki)
- osiągnięcia (odpowiednie dla twojej niszy jest najlepsze, ale nawet nieistotne są w porządku)
- coś o Twoim produkcie (świetna ocena lub duża baza klientów)
- spektakularne treści (czy jesteś znany z konkretnego narzędzia lub przewodnika?)
Cokolwiek to jest, chcesz podkreślić to w całej swojej witrynie, a nawet w działaniach marketingowych w innym miejscu.
Przykłady efektu halo w akcji: Pozwólcie, że pokażę wam kilka rzeczywistych przykładów z powodzeniem zastosowanego efektu halo.
Pierwszy przykład dotyczy wykorzystania imponującego osiągnięcia.
Facebook był trzydziestym pracownikiem, gdy Facebook miał zaledwie 1 rok.
Obecnie pisze w OkDork na różne tematy związane z przedsiębiorczością. Często wspomina, że był 30. pracownikiem na Facebooku, ponieważ wie, że pokaże mu to w dobrym świetle (nawet jeśli został zwolniony).
Domyślnym postrzeganiem każdego, kto o tym czyta, jest to, że ten facet osiągnął coś wielkiego. Musi być mądry, odnoszący sukcesy i posiadać wiele innych pozytywnych cech (w rzeczywistości jest naprawdę kompetentnym facetem).
Oprócz wspominania o tym na swoim blogu, wspomina o tym również w różnych prezentacjach, które daje i podczas wywiadów w innych artykułach:
Jeśli zrobiłeś coś, co większość czytelników uzna za imponujące (dlatego znaczenie może być ważne), wspominaj o tym często.
Po przeczytaniu go, będą zakładać, że wiesz, o czym mówisz i będzie bardziej prawdopodobne, aby stać się subskrybentem.
Drugi to Danny Iny, który może być najlepszym przykładem wykorzystania efektu halo.
Danny owners Firepole Marketing i wykorzystał efekt halo, aby zwiększyć widownię swojego bloga.
Początkowo zaczął kierować reklamy do bardzo konkretnej publiczności, pisząc o tylko jednej niszy. Po tym, jak umocnił się jako “ekspert” dla swoich czytelników, zaczął pisać na inny pokrewny temat.
Ponieważ jego czytelnicy postrzegali go już jako eksperta w dziedzinie marketingu, o którym początkowo pisał, automatycznie postrzegali go jako eksperta w innych tematach, o których zaczął pisać (media społecznościowe, tworzenie produktów itp.).
Jest to świetna strategia dla każdego, kto zaczyna od content marketingu.
Zrobiłem prawie to samo z Quick Sprout.
Na początku pisałem głównie o brandingu. Wciąż widać te posty odpisałem w 2007.
Kiedy napisałem kilka postów na temat brandingu, zacząłem rozgałęziać się na inne tematy.
Kontynuowałem to z czasem,a teraz piszę o prawie każdym temacie marketingowym. Ale wszystko zaczęło się od tego, że byłem postrzegany jako ekspert w tej dziedzinie. jedna nisza.
Wreszcie, co powiesz na przykład nie marketingowy?
Doskonałym przykładem efektu halo jest sposób, w jaki Apple wprowadził na rynek iPoda.
Około 10 lat temu Apple nie było gigantem, jakim jest dzisiaj (wciąż było dość duże, ale w zupełnie innej skali).
Miał zabójczy produkt w iPodzie. Wszystkim się podobało.
Apple wykorzystało ten wczesny sukces przez umieszczenie niemal całego budżetu marketingowego za iPodem.
Przejęli kontrolę nad tą niszą w branży technologicznej.
Stamtąd wszyscy ludzie, którzy kochali iPoda, zaczęli dawać szansę innym produktom Apple. Skoro zrobili tak świetny odtwarzacz MP3, muszą robić świetne komputery, telefony, tablety itp.
A teraz mogą stworzyć prawie każdy produkt technologiczny i sprzedać go jako lidera od samego początku.
Kiedy prawidłowo wykorzystasz efekt halo, wykorzystujesz swoje dotychczasowe sukcesy, aby rozwinąć swój biznes.
2. Efekt IKEA
Efekt IKEA stwierdza, że wszystkie dobre rzeczy pochodzą ze Szwecji. Żartowałem, oczywiście.
To, co tak naprawdę stwierdza, to to, że ludzie przywiązują dużą wagę do wstępnie zmontowanych produktów.
Dzieje się tak dlatego, że lubimy tworzyć rzeczy-być produktywne. Nic nie sprawia, że czujesz się bardziej produktywny niż budowanie czegoś, czego możesz użyć.
Nazywa się Efekt IKEA ponieważ większość produktów sprzedawanych przez IKEA wymaga pewnego montażu.
Pomimo nazwy zasada ta była dość szeroko badana przez niektórych najlepszych psychologów.
Jest jednak jedno ważne zastrzeżenie tego efektu:
A Analiza Harvardu prowadzona przez Dana Ariely ustalono, że podwyższona wycena produktu miała miejsce dopiero wtedy, gdy przedmiot właściwie skończyłem budowę produktu.
To ma sens, kiedy się nad tym zastanowić. Jeśli nie możesz wymyślić, jak coś zbudować, będziesz rozczarowany i sfrustrowany.
Ale jeśli skończysz budować przyzwoity produkt, poczujesz się całkiem dobrze o sobie i, w rezultacie, będzie oceniać produkt wysoko.
Badanie wskazało również inny interesujący aspekt efektu IKEA. Nawet ludzie, którzy nie podoba mi się, że projekty do it yourself (DIY) wciąż przeceniają swoje kreacje. To pokazuje, że to nasze wrodzone pragnienie budowania rzeczy, dlatego ta zasada dotyczy prawie wszystkich.
Jak można “IKEAize” swoją stronę?
Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, zastosowanie tej zasady jest dość proste. Zacznij sprzedawać swoje produkty z wystarczy prace montażowe pozostawione, aby ktoś poczuł, że coś osiągnął.
Musi to zająć trochę czasu i wysiłku, lub nie będzie czuć się do klienta, jakby stworzył coś.
Ale efekt IKEA może być również stosowany do produktów cyfrowych i treści.
Pozwól, że przedstawię ci cztery różne opcje, z których możesz skorzystać.
Opcja # 1-twórz arkusze robocze jako magnesy ołowiane (łatwe): Ludzie nie chcą budować mebli od podstaw-to mocno.
Ale wbijanie kilku gwoździ i mocowanie kilku kawałków? Jest to wykonalne w godzinę lub dwie dla większości ludzi z rozsądnym wysiłkiem.
Jeden rodzaj magnes ołowiowy to, że powinieneś rozważyć oferowanie odwiedzającym witrynę internetową, to arkusz roboczy, który psuje nieco trudny problem, na którym im zależy.
Na przykład, jeśli piszesz o biznesie online, możesz zaoferować arkusz roboczy, który pomoże komuś zawęzić swoją niszę.
Lub jeśli piszesz o tworzeniu nawyków, możesz zaoferować arkusz roboczy, który przeprowadzi czytelników przez proces ustalania celów.
Kluczem jest to, że musi być stosunkowo łatwe.
Ludzie oczekują, że spędzą kilka godzin układając meble, ale oczekują tylko 10-15 minut na większości magnesów ołowianych.
Rozbij go na proste kawałki i upewnij się, że wygląda ładnie, aby czytelnik czuł, że stworzył coś wartościowego. (Oczywiście stworzyli coś wartościowego, ale poczują, że jest jeszcze bardziej wartościowe bo to zrobili).
Oto przykład arkusza roboczego czyli przypadkowo o generowaniu idei magnesu ołowiowego:
Ma tylko dwie strony i tworzy dobrze wyglądający plan, z którego czytelnik byłby dumny.
Opcja # 2-tworzenie narzędzi, które wykonują większość pracy dla czytelników: Niektórych zadań nie można podzielić na kilka pytań, ponieważ są one zbyt skomplikowane.
Jeśli możesz wziąć część pracy z procesu za pomocą narzędzia, trudny proces staje się bardziej realistyczny dla przeciętnego czytelnika.
Powiedzmy, że piszę o jak uruchomić test split.
I może przejdź do równań stojących za podstawowymi statystykami (wariancja, odchylenie standardowe itp.); jednak bardzo niewielu czytelników byłoby wygodne uczenie się i stosowanie tego.
Zamiast tego polecam użycie takiego narzędzia jak Jest Ważny.
Użytkownicy muszą tylko wprowadzić Rozmiar próbki i Współczynnik konwersji swoich grup kontrolnych i testowych, a narzędzie tworzy ładny raport:
Gdybym chciał przenieść efekt IKEA na wyższy poziom, mógłbym poprosić czytelników o pobranie wyników i wklejenie ich do arkusza Google Docs, wraz z innymi informacjami na temat ich testu podziału (np. hipoteza, źródło ruchu itp.).
Opcja # 3-Tworzenie kursów, w których klienci budują rzeczy: Kursy Online stają się teraz bardzo popularne.
Są świetnym sposobem na nauczenie czytelników treści premium, jednocześnie otrzymując za to wynagrodzenie.
Ale oprócz tego, że pomagasz zarabiać na swojej stronie internetowej, kursy dają Ci możliwość posiadania uczniów buduj rzeczy.
Jednym ze wspaniałych przykładów jest edX, który oferuje kursy na poziomie Policealnym z wielu najlepszych uniwersytetów i szkół wyższych.
Istnieje wiele świetnych kursów z zakresu informatyki, głównie programowania.
Kursy mają oczywiście wykłady, ale zadania na końcu każdej sekcji pomagają kursantowi napisać prawdziwy kod do stwórz coś.
Na przykład, oto podstawowa gra kata, która jest wczesnym zadaniem na wstępie do klasy informatyki:
Dla kogoś, kto nie zna się na programowaniu, jest to ogromne osiągnięcie i źródło dumy.
W formacie kursu możesz podzielić główne części funkcji stojących za projektem, aby nie był on zastraszający. Możesz nawet podać niektóre odpowiedzi, jeśli problemy są szczególnie trudne.
I chociaż programowanie jest do tego idealnym tematem, możesz sprawić, że uczniowie stworzą coś w prawie każdym kursie.
W kursie na temat marketingu w mediach społecznościowych poprowadź studentów do stworzenia planu mediów społecznościowych. W kursie na temat odżywiania, niech stworzą plan posiłków na podstawie Twoich lekcji.
Opcja # 4-Uzyskaj wczesne zapisy, aby podjąć działania: Zachęcanie czytelników i klientów do umieszczania wysokiej wartości w pracy, którą pomagasz im tworzyć, jest ważne z wielu powodów. Jednym z powodów jest to, że wrócą po więcej.
Jednym z największych problemów, z jakimi borykają się startupy aplikacji, jest onboarding nowych klientów (przyzwyczajenie ich do produktu i regularne korzystanie z niego).
Wiele inteligentnych startupów zaczęło robić to, że nowi użytkownicy natychmiast tworzą coś za pomocą przewodnika.
Może to być tak proste, jak utworzenie profilu-chociaż faktycznie korzystanie z narzędzia jest jeszcze lepsze.
Canva jest doskonałym narzędziem do tworzenie pięknych niestandardowych obrazów.
Po zarejestrowaniu się na to, będziesz chodził przez proces tworzenie pierwszego projektu w ramach procesu wdrażania.
Najważniejsze jest to, że obraz wygląda świetnie, ponieważ sam produkt jest bardzo dobry.
Po tym, jak użytkownik zrozumie podstawowe funkcje narzędzia i stworzy dla niego coś cennego, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że wróci i ponownie użyje narzędzia.
3. Ludzie łatwo się przytłacza
Racjonalnie, im więcej masz wyborów jako konsument, tym lepiej jesteś.
Ale, jak wiecie, ludzie nie zawsze działają racjonalnie.
Trzecia zasada, na którą patrzymy, nazywa się”paradoks wyboru.”
Jest to bardzo prosta zasada, która pokazuje, że po pewnym, większy wybór powoduje mniej działań.
Ludzie stań się przytłoczony przez decyzję i boją się popełnienia błędu. O wiele łatwiej jest znaleźć najlepszą opcję z 3 niż z 10.
Wiele eksperymentów wykazały, że Współczynnik konwersji faktycznie spada, gdy istnieje zbyt wiele możliwości wyboru.
A “za dużo” może być tak niewiele, jak 3 lub 4, w zależności od kontekstu.
Paradoks wyboru może mieć wpływ na ważne metryki w Twojej firmie na kilka sposobów.
Przykład # 1-za dużo na pasku bocznym: Klasycznym błędem właścicieli witryn jest umieszczanie jak największej ilości informacji na pasku bocznym w próbach poprawy odsłon ich stron internetowych.
Na przykład spójrz na tę długą listę kategorii na pasku bocznym bloga z jedzeniem:
Gdybym szukał nowych przepisów, czułbym się przytłoczony patrząc na tę listę. Wybór z listy 20+ opcji jest trudny.
Więc jaka jest alternatywa?
Prostą alternatywą jest zmniejszenie tej listy do 3-5 najpopularniejszych kategorii.
W ten sposób, zamiast próbować wybierać z podobnych rzeczy, takich jak “włoski”, “makaron” i “makaron”, mógłbym wybierać z rzeczy, takich jak “desery”, “dipy” i “dania główne.”
To byłaby łatwiejsza decyzja.
Przykład # 2 – co naprawdę chcesz, aby twój czytelnik zrobił? Starając się rozwijać swoją działalność tak szybko, jak to możliwe, większość właścicieli witryn robi odwrotnie.
Czytają, że powinny zawierać przyciski udostępniania społecznościowego na każdym poście, a także mnóstwo linków wewnętrznych.
Niekoniecznie są w błędzie, ale robią to w niewłaściwy sposób.
Spójrz na następujący bałagan, który natychmiast nastąpił po wpisie na blogu:
Kiedy czytelnik kończy czytanie postu, ma wiele różnych opcji do wyboru:
- czy powinienem udostępnić post?
- jeśli tak, to w jakiej sieci społecznościowej?
- czy któryś z tych postów wygląda ciekawie?
- czy powinienem przejść do następnego / poprzedniego postu?
- czy powinienem skomentować (to poniżej)
Musisz zdecydować, jakie są Twoje główne cele dla każdej tworzonej zawartości.
Chcesz, aby czytelnik nadal czytał na twojej stronie? Dołącz wiele linków wewnętrznych w treści i linki 2-4 po poście do popularnych postów.
Chcesz, aby czytelnik udostępnił Twoje treści? Dołącz 2-4 przyciski udostępniania przed i po zawartości (lub przyciski pływające na pasku bocznym).
Chcesz subskrybentów e-maili? Mieć formularz opt-in na dole postu (i nic więcej).
Mniej znaczy więcej.
Przykład # 3 – nawet jeśli kupujący wiedzą, czego chcą, nadal nie działają: Kiedy masz kwalifikowane leady, musisz być jeszcze bardziej świadomy tego, jak ten paradoks może wpływać na ich decyzje.
Niezależnie od tego, czy próbujesz zachęcić odwiedzających do zarejestrowania się lub zakupu czegoś, nie daj im zbyt wielu możliwości wyboru.
Na przykład Unbounce odkryło, że po zmianie liczby nadchodzących sesji demo odwiedzający mogli zapisać się z 4 na 3, konwersja wzrosła o 16.93%.
Twój prosty plan działania na rzecz ograniczenia wyborów czytelników: Za każdym razem, gdy próbujesz nakłonić gościa do zrobienia czegoś, pomyśl o tym z ich perspektywy.
Jeśli decyzja wydaje się, że może to być trudne i powodować pewne obawy, Ułatw to, usuwając wybory.
Najczęstsze miejsca przeludnienia na stronach internetowych (i ich blogach) to:
- pasek boczny
- strony z cenami
- zaraz po poście
- przyciski udostępniania społecznościowego
Zauważysz, że mam teraz tylko dwa przyciski udostępniania społecznościowego na moich postach. Miałem ich o wiele więcej, a potem przerzuciłem się na trzy. Obecnie testuję konfigurację z dwoma przyciskami.
Skąd wiesz, ile opcji powinieneś zaoferować?
Proste: sprawdź to. Zawsze należy testować wszelkie wprowadzone zmiany, aby sprawdzić, czy znacząco wpływają one na wskaźniki, o które się martwisz.
4. Twój czytelnik jest zawsze dobrze, nawet gdy się mylą
Słyszałeś, że Klient ma zawsze rację.
Podobnie, czytelnik ma zawsze rację, a przynajmniej oni think they are always right z powodu stronniczość potwierdzenia.
Stronniczość potwierdzenia wyjaśnia, że ludzie prawdopodobnie będą szukać informacji, które pasują do ich przekonań i opinii.
Gdybym był wielkim zwolennikiem wielokrotnego użytku torby spożywcze, na przykład, chciałbym zauważyć wszelkie nagłówki na temat wielokrotnego użytku torby spożywcze.
Kiedy natknąłem się na artykuł, który poparł mój punkt widzenia, że torby są dobre, pomyślałem sobie, że jest to dobrze napisany artykuł i że mam rację (oczywiście!).
Tutaj robi się ciekawie:
Jeśli natknąłem się na artykuł, który pokazał, że torby wielokrotnego użytku są rzeczywiście złe, chciałbym odrzucić, lub przynajmniej zwrócić znacznie mniej uwagi na to, niż chciałbym do tego innego artykułu. Dlaczego? Ponieważ przedstawia informacje, które są sprzeczne z moją opinią.
W rzeczywistości, zamiast zmienić swoje przekonania, gdy natkną się na dobry argument przeciwko ich przekonaniom, większość ludzi faktycznie Poczuj się silniejszy w swoim pierwotnym punkcie widzenia.
To jest powód, dla którego czasami nie możesz wygrać argumentu, nawet jeśli poprawna (logiczna) odpowiedź jest dla ciebie tak jasna.
Pomimo wszystkich dowodów, które możesz dostarczyć, większość ludzi odmówi popełnienia błędu i podwoi swoje pozycje.
Istnieją dwa główne sposoby, w jakie stronniczość potwierdzenia może wpłynąć na twój marketing.
Kluczowy punkt #1-Stwórz swoją wiadomość wokół swoich czytelników: Wyobraź sobie, że jutro opublikuję post ” content marketing i SEO są głupie.”
Jest to oczywiście sprzeczne z moją opinią, ale co ważniejsze, jest to sprzeczne z punktem widzenia, który posiadasz ty i wszyscy inni czytelnicy Quick Sprout.
Podobnie musisz myśleć o opiniach, które posiadają twoi czytelnicy.
Na przykład czytelnicy bloga z przepisami mogą być przeciwko okrucieństwu wobec zwierząt. Gdyby bloger napisał post zachęcający do polowania na mięso, prawdopodobnie byłoby to sprzeczne z tym, w co wierzy większość czytelników.
Ze względu na stronniczość potwierdzenia odrzucamy źródła, które mają informacje, z którymi się nie zgadzamy. Dlatego Ci czytelnicy szybko zdecydują, że blog nie jest zbyt dobry i nie powróci.
Kluczowy punkt # 2-koncentracja na przyciąganiu prawo czytelnicy: Kiedy zaczynasz, dużo czasu spędzasz na znajdowaniu docelowych odbiorców, a następnie ich przyciąganiu.
Obejmuje to strategie takie jak Guest-posting i aktywność na forach.
Tutaj naprawdę ważne jest, aby Poznaj swoich odbiorców.
Na przykład inbound.org społeczność są ogromnymi zwolennikami inbound marketingu, aby rozwijać firmę.
Powiedzmy, że stworzyłem produkt dla właścicieli firm internetowych.
Jeśli chciałem przyciągnąć ich do mojej strony, Czy powinienem napisać i przesłać post o korzystaniu z płatnej reklamy, aby rozwijać firmę na inbound.org?
Nie, Nie powinienem. Zamiast tego powinienem napisać post, który obraca się wokół aspektu marketingu przychodzącego.
Po drugie, zastanów się, jak powinieneś podejść do publikowania gości.
Załóżmy, że jesteś właścicielem strony o ogrodnictwie.
Poszukujesz więc blogów mówiących o powiązanych tematach, takich jak remont domu, uprawa własnego jedzenia i tak dalej. Chodzi o to, aby przekierować czytelników z tych stron do własnych.
Jednym z miejsc, w których Twoi odbiorcy docelowi mogą spędzać czas, są wegańskie blogi z przepisami.
Pop quiz: jakiego rodzaju tematów należy unikać w tej sytuacji? Jeśli zgadłeś posty o produktach zwierzęcych, masz rację.
Zamiast tego odwołaj się do tego, w co publiczność wierzy najbardziej. W takim przypadku spróbuj powiązać ogrodnictwo z jedzeniem wegańskim (np.”X Vegan Superfoods, które możesz uprawiać w domu”).
5. Poproś swoich czytelników, aby wskoczyli na modę dla Ciebie
Słyszałeś kiedyś o wielkim fanie sportu?
Nigdy nie śledzą ściśle określonej drużyny, ale kiedy drużyna zaczyna wygrywać lub ma szansę wygrać duży turniej, nagle stają się jej największymi fanami.
Powodem tego jest to, że ludzie lubią upraszczać swoje decyzje, ufając tłumowi. To się nazywa “efekt Moda.”
Na początku to ma sens. Jeśli mnóstwo ludzi myśli, że coś jest dobre, to pewnie tak jest.
Ale to, co kończy się dzieje w wielu przypadkach, to to, że pierwsza grupa ludzi decyduje, czy produkt jest dobry, czy nie, a reszta po prostu podąża za tą decyzją.
To, że 100 000 osób kupiło produkt, nie znaczy, że jest świetny.
Możesz skorzystać z efektu bandwagon na cztery proste sposoby.
Sposób #1-podkreśl rozmiar swojego czytelnictwa: Jeśli chcesz przekonać ludzi, że Twoje treści są popularne, pokaż, że masz duży ruch lub subskrybentów.
Na przykład, Content Marketing Institute ma ogromną listę e-mailową ponad 140 000 osób.
Zamiast oferować Darmowy bonus lub podkreślać korzyści płynące z dołączenia do listy, po prostu koncentrują się na podkreślaniu rozmiaru listy:
Jeśli 140 000 osób subskrybowało bloga, to musi być dobry, prawda?
Sposób #2-zachęcanie do komentarzy: Możesz spojrzeć na moje posty, zobaczyć setki komentarzy i zastanawiać się, skąd mam tak wiele.
Prawda jest taka, że najtrudniejsze do zdobycia są pierwsze kilkadziesiąt.
Kiedy ludzie je zobaczą, są bardziej chętni do podzielenia się swoimi opiniami.
Najpierw skontaktuj się ze swoimi bliskimi kontaktami i poproś ich o komentarz do nowych postów.
Następnie musisz skłonić czytelników do rozpoczęcia używania strategie promocyjne. Jeśli masz te początkowe komentarze 5-10, a także zachęcasz do nowych komentarzy, zdziwisz się, jak szybko ludzie wskoczą na modę.
Sposób # 3-uzyskaj wczesną pomoc w mediach społecznościowych: Na dowolnej stronie mediów społecznościowych lub agregatora (jak inbound.org lub Reddit), Twoje treści są zasadniczo głosowane przez społeczność.
Po raz pierwszy jest wystawiony na działanie niewielkiej grupy wyznawców.
Jeśli im się spodoba, zostanie pokazany więcej.
Jeśli post dostaje od razu wiele akcji lub głosów, to sygnał dla przyszłych wyborców, że post jest dobry. Nowi wyborcy znacznie częściej oceniają ją pozytywnie lub dzielą się nią.
Kiedy udostępniasz nowy post na dowolnym portalu społecznościowym, koordynuj z co najmniej pięcioma osobami, aby upewnić się, że zagłosują na niego lub udostępnią go tak szybko, jak to możliwe.
Zaprowadź wóz, żeby przyszli wyborcy mogli na niego wskoczyć.
Sposób # 4-skup się na recenzjach: Jeśli sprzedajesz produkt w dowolnej ważnej witrynie e-commerce, potrzebujesz dobrych recenzji.
Recenzje są jednym z największych czynników, które określają, czy przeglądarka kupuje, czy nie.
Doskonałym tego przykładem jest Kindle marketplace.
Wszystkie nowe książki zaczynają się od zera recenzji. Większość autorów oferuje swoje książki za darmo, aby jak najwięcej osób je przeczytało.
Ponadto zachęcają swoich bliskich przyjaciół do pozostawienia pierwszych kilku recenzji.
Nawet kilka 5-gwiazdkowych recenzji może rozpocząć efekt Moda.
Jeśli ludzie czytają świecące recenzje, są znacznie bardziej skłonni do zakupu książki, co może prowadzić do większej liczby recenzji.
To jest uosobienie “fake it until you make it.”
6. Zabierz ryzyko, a czytelnicy zrobią dla Ciebie wszystko
Efekt końcowy nazywa się efektem Peltzmana, inaczej znanym jako kompensacja ryzyka.
Jeśli ktoś jeździ bez zapiętych pasów i każesz mu je założyć, jak to zmieni ich prowadzenie?
Okazuje się, że większość ludzi zacznie jeździć szybciej i niebezpieczniej.
Szaleństwo, prawda?
Efekt Peltzmana zasadniczo mówi, że im ktoś czuje się bezpieczniej, tym bardziej prawdopodobne jest, że podejmie ryzyko, którego normalnie by nie podejmował.
Prywatne testy wykazały, że stosowanie niektórych urządzeń bezpieczeństwa samochodowego może zmniejszyć liczbę wypadków o duży procent. Jednakże, badanie to wykazało że kiedy te urządzenia były używane, kierowcy jechali bardziej lekkomyślnie, a występowanie wypadków w ogóle się nie zmieniło.
Jeśli chodzi o twój biznes online, oznacza to jedno:
Jeśli prosisz Subskrybenta lub Klienta o zrobienie czegoś, co może postrzegać jako ryzykowne, upewnij się, że poprawisz współczynniki konwersji tak bezpiecznie, jak to możliwe.
Oto kilka konkretnych taktyk, których możesz użyć:
Taktyka # 1-gwarancja sukcesu: W obliczu dużego zakupu klienci chcą wiedzieć, że jeśli produkt nie spełnia ich oczekiwań, mogą odzyskać pieniądze.
Tak długo, jak rzeczywiście masz dobry produkt, nie musisz się martwić o dając wiele zwrotów.
Jedną z najlepszych Gwarancji, jaką widziałem, był Danny Iny w swoim nieistniejącym już kursie, audience Business Masterclass.
Stwierdził, że jeśli nie zarobisz co najmniej $3,000 miesięcznie za pomocą jego systemu po roku, zwróci ci koszt kursu i zapłaci ci dodatkowe 1000 dolarów.
Nagle zakup kursu wydaje się dużo mniej ryzykowny.
Taktyka # 2 – Pochwal się swoimi wczesnymi wygranymi, aby uzyskać lepsze wyniki zasięgu: Większość kampanii informacyjnych polega na wysyłaniu zimnych e-maili-próbach nawiązania kontaktu z ludźmi, których nie znasz.
Największym wyzwaniem jest nie wyjść jako typowy sprzedawca, niezależnie od tego, czego szukasz.
Aby poprawić wskaźnik odpowiedzi, możesz upuścić kilka rozpoznawalnych nazw, aby nadać swojej wiadomości wiarygodność.
Powiedzmy, że jesteś tworzenie podsumowania ekspertów.
Kontaktujesz się z kilkoma pierwszymi ekspertami, a para zgadza się wziąć w tym udział.
Zamiast wysyłać oryginalny szablon, możesz teraz wspomnieć, że już kilku ekspertów chętnych do współpracy.
Po dodaniu dowodu społecznego pomogłeś potencjalnym współpracownikom poczuć się mniej narażonym na ryzyko marnowania czasu odpowiadając na Ciebie i kończąc na niskiej jakości podsumowaniu. Teraz czują się bezpieczniej i chętniej do udziału.
Wniosek
Sposób myślenia ludzi nie zawsze jest logiczny, dlatego psychologia jest jedną z najważniejszych rzeczy, które marketer może badać.
Zrozumienie, w jaki sposób grupa docelowa myśli wpłynie na strategię marketingową i taktykę.
Sześć zasad psychologicznych, które pokazałem ci w tym poście, to jedne z najważniejszych pojęć, których się nauczysz.
Poświęć czas na ich zrozumienie i zastanów się, jak odnoszą się do Twojej firmy.
Jeśli masz problemy z połączeniem zasad z Twoją firmą, zostaw komentarz poniżej zawierający więcej szczegółów i konkretnych problemów.