Chcesz zostać lepszym pisarzem?
Czy chcesz tworzyć treści, które ludzie będą pamiętać, tweetować i plus?
Co powiesz na treści, które inspirują odbiorców do klikania, subskrybowania lub kupowania? To Święty Graal, prawda?
To może wydawać się trudne, ale tak naprawdę nie jest.
Masz zamiar stać się pisarzem, który jest niesamowicie przekonujący i całkowicie niezapomniany.
Gotowy?
Zacznijmy od uporządkowania treści, aby Twoja wiadomość stała się nieodparta.
Jak usprawnić tworzenie treści
Czy na zawsze się czepiasz i zmieniasz tekst?
Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby uporządkować pisanie z góry, aby Twoja wiadomość nie była głęboko ukryta w Twoim poście:
- Najpierw napisz nagłówek. Podaj przekonujący powód, dla którego ktoś powinien czytać Twoje treści.
- Następnie napisz do nagłówka. Pomogą one uporządkować twój post.
- Nie zapomnij o podpisach. Ludzie częściej czytają twoje podpisy niż twoją kopię, więc nie przegap tej okazji do komunikowania się!
- Rozkoszuj się swoim akapitem otwierającym. Pamiętaj, że Twój akapit otwierający musi przyciągnąć czytelników do twojej historii. Każde zdanie musi sprawić, że będą chcieli przeczytać następne.
- Uruchom swój akapit zamykający. Upewnij się, że napiszesz kilka zajebistych linii, które zainspirują Twoich czytelników do podjęcia działań lub zmiany swoich przekonań.
- Stwórz fascynujące punkty. Większość ludzi nie czyta każdego słowa z Twoich treści. Przeskanują nagłówki i punkty.
- Nie zawiedź mnie. Pamiętasz ważny powód w nagłówku? Upewnij się, że to dostarczysz.
Jak pisać nagłówki, które konwertują
Wiesz, że średnio tylko 2 na 10 osób czyta artykuł poza nagłówkiem, prawda?
Jeśli nie piszesz nieodpartych nagłówków, nawet mniej ludzie niż te 2 przeczytają Twoje treści.
Użyj następujących siedmiu niezawodnych kroków, aby uniknąć zaciemnienia i zwiększyć liczbę czytelników:
- Przedstaw korzyści w nagłówku. Każdy czas jest cenny-więc jak wynagrodzisz swoich czytelników za zwrócenie uwagi na Twoje treści? Jak sprawisz, że poczują się lepiej?
- Uwaga! Masz mniej niż sekundę, żeby przyciągnąć czyjąś uwagę. Więc łaskocz prawy mózg i zyskaj zainteresowanie słowami mocy, takimi jak skazani na zagładę, niepowodzenie, oraz kłamstwa (lub bardziej pozytywne słowa, takie jak inspiracje oraz przełom).
- Bądź konkretny. Jeśli twój nagłówek jest ogólny, nikt nie będzie zainteresowany. Przejdź do szczegółów, a ludzie zareagują.
- Nie próbuj być sprytny. Sprytne nagłówki są trudne do napisania, a nawet te dobre często zawodzą.
- Nie staraj się być oryginalny dla samego siebie. Weź przykład z profesjonalnych copywriterów i użyj silnych, sprawdzonych struktur, aby zbudować swoje nagłówki.
- Ćwicz dalej. Napisz kilka nagłówków dla każdego postu. Studiuj nagłówki popularnych blogów, czasopism i gazet. Ćwicz. Każdego dnia.
- Pisz w określonym celu. Upewnij się, że wiesz, jakie działania chcesz podjąć czytelnicy. Pomoże to w uporządkowaniu treści.
Jak pisać treści, które czytelnicy zapamiętają
Włożyłaś tyle wysiłku.
Pisz, pisz, pisz. Ludzie czytają twoje treści,ale twoja wiadomość się nie trzyma. Twoi czytelnicy zapominają o tym i to szybko.
Nie martw się.
Poniższe dziewięć prostych taktyk sprawi, że Twoja wiadomość będzie niezapomniana:
- Użyj dźwięków. Są to łatwe do zapamiętania, łatwe do zacytowania bryłki mądrości, tak jak przysłowia. Czy pokolenia ludzi nie pamiętały Przysłów?
- Unikaj rutynowego zdrowego rozsądku. Nie wygrasz lojalności czytelników dzięki zapierającemu dech w piersiach pojęciu oczywistości.
- Zaskocz swoich czytelników. Element nieoczekiwanego sprawi, że czytelnik zwróci uwagę. A kiedy zwrócą uwagę, będą pamiętać.
- Dodaj konkretne szczegóły. Pomogą czytelnikom wyobrazić sobie Twoją historię.
- Używaj żywych przymiotników. Używaj przymiotników i przysłówków, które są specyficzne, sensoryczne lub emocjonalne. I porzuć mdłe przymiotniki, które nic nie dodają.
- Użyj historii. Przynoszą żywą wiadomość.
- Spraw, aby czytelnicy coś poczuli. Emocje sprawiają, że ludzie dbają i pamiętają.
- Użyj metafor. Pomogą ludziom zrozumieć, co próbujesz powiedzieć, poprzez powiązanie tego z czymś, co wiedzą.
- Użyj zasady trzech. Nasze mózgi są podłączone do łatwiejszego zapamiętywania trzech rzeczy. Jak myślisz, dlaczego mamy Trzy małe świnki, trzech mędrców i Trzech muszkieterów?
Jak stać się bardziej przekonującym pisarzem
Dlaczego piszesz?
Chcesz, żeby ludzie coś kupili? Albo w coś wierzyć? Lub zapisać się do newslettera?
Musisz wybrać jeden cel.
Cokolwiek chcesz, użyj następujących kroków 12 do pisania wiarygodnych i przekonujących treści:
- Użyj słowa ponieważ. Zawsze powinieneś dać ludziom powód, dla którego powinni podjąć działania, a używając słowa ponieważ to najpotężniejszy sposób.
- Uprzedzaj obiekcje. Bez względu na to, czy sprzedajesz produkt, usługę czy pomysł, musisz odpowiedzieć na wszystkie zastrzeżenia swoich czytelników.
- Tworzenie zachęt do czytania. Joe Sugarman nazywa te nasiona ciekawości-krótkie zwroty jak Nie tylko to … oraz Ale nadchodzi najlepsza część sprawi, że czytelnicy będą poruszać się po twoich treściach.
- Użyj statystyk. To dodaje wiarygodności twojej historii.
- Sprzedawaj z prawdziwymi korzyściami. Prawdziwe korzyści łączą się z pragnieniami czytelników. Uważaj na fałszywe korzyści – są antidotum na perswazję.
- Bądź namiętny. Będzie świecić. Jeśli nie pasjonujesz się swoimi pomysłami, produktami lub usługami, dlaczego czytelnicy powinni podejmować działania?
- Pokaż czytelnikom lukę w ich wiedzy. Poproś ich, aby zadawali pytania, na które odpowiesz jeden po drugim. Każda odpowiedź powinna prowadzić ich do postawienia następnego pytania.
- Strzeż się przekleństwa wiedzy. Nie zakładaj, że czytelnicy wiedzą wszystko, co robisz na swój temat. Spróbuj wrócić do umysłu początkującego.
- Napisz o tym, co wiesz. Bycie przekonującym jest o wiele łatwiejsze, gdy znasz się na rzeczy.
- Włącz lewy i prawy mózg. Śledź fakty z historiami lub cytatami. Wykorzystaj połączenie logicznego i emocjonalnego podejścia.
- Nie sprzedawaj, zanim perspektywa będzie gotowa. Edukuj swoich czytelników, informuj ich o swojej sprawie i pomagaj rozwiązywać ich problemy. Zostań zaufanym źródłem informacji, a twoi czytelnicy będą łatwiej kupować od ciebie.
- Mieć nieskazitelnie wyraźne wezwanie do działania. Powiedz swoim czytelnikom dokładnie, czego oczekujesz od nich i Przypomnij im, dlaczego w ich najlepszym interesie jest kupowanie, klikanie lub subskrybowanie.
Jak oczarować publiczność
Jeśli spróbujesz sprzedać od razu bez budowania zaufania, sceptycy szybko klikną.
Jeśli zachwycisz swoich czytelników swoim produktem lub pomysłem, jeśli dostarczysz realne rozwiązania ich problemów, będą chcieli dowiedzieć się więcej.
Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby zaangażować się, zachwycić i ostatecznie sprzedać:
- Zrozum swoich czytelników. Poznaj ich lęki, marzenia i pragnienia. Jak możesz nawiązać kontakt z kimś, kogo nie rozumiesz?
- Nie pisz dla dużej publiczności. Wybierz jedną osobę, wyobraź sobie go i napisz do niego, jakby był przyjacielem.
- Użyj konwersacyjnego tonu głosu. Nikt nie chce rozmawiać z firmą.
- Angażuj się. Używanie słowa ty to najpotężniejszy sposób na zaangażowanie.
- Bądź niezwykły. Tak wiele treści Jest tam, jak możesz się wyróżniać? Ujawnij swój punkt widzenia, opowiedz swoją osobistą historię i rozwijaj swój własny głos pisarski. Jeśli twoi czytelnicy czują, że Cię znają, połączą się z tobą.
- Używaj znanego języka. Sprawdź Twitter, Facebook lub narzędzie słów kluczowych Google-i znajdź sformułowania, których używają czytelnicy.
- Unikaj żargonu. Zawsze wybieraj najprostszy możliwy wyraz swojego pomysłu. Unikaj niejasnych słów.
- Nie obrażaj swoich czytelników. Bycie jasnym nie oznacza, że musisz mówić czytelnikom rzeczy, które już wiedzą.
- Bądź sympatyczny. Rób wielkie rzeczy dla swoich czytelników, pomagaj im i bądź Hojny. To oczywiste, prawda?
Jak sam edytować żeby nie wyglądać głupio
Czy jesteś dobrym pisarzem, czy nie, nie ma znaczenia.
Dziwi cię to?
Jedynym sposobem, aby stać się mistrzem pisania jest stać się inspirująco dobry w edycja. Reklama Wielki David Ogilvy mówi to:
Jestem kiepskim copywriterem, ale jestem dobrym redaktorem. Więc idę do pracy, edytując własny szkic.
Poniższe wskazówki sprawią, że Twoja potencjalnie gówniana treść będzie świetna:
- Planuj z wyprzedzeniem. Daj sobie czas, aby twój pierwszy projekt odpoczął.
- Przeczytaj tekst Od tyłu. Jest to najlepszy sposób na wykrycie literówek.
- Użyj sprawdzania pisowni. Już to robisz, prawda?
- Korekta na papierze. Mniej prawdopodobne, że przejrzysz tekst.
- Przeczytaj swój tekst na głos. Znajdziesz miejsce, w którym się potkniesz.
- Uprość. Pamiętasz swój cel? Wytnij wszystkie pomysły, które są nieistotne.
- Poznaj typowe błędy to sprawi, że wyjdziesz na głupka. Sprawdź swoje tam i ich, Twoje komplementy i komplementy, i twoje thens i thans.
- Scrap vapid cliches. David Meerman Scott nazywa te gobbledygook: słowa lub zwroty bez prawdziwego znaczenia, takie jak synergistyczny, najlepszy w swojej klasie oraz too good to be true. Każde słowo powinno mieć znaczenie, które zwiększa zrozumienie czytelników.
- Skróć pierwsze zdanie. Krótkie zdania są bardziej prawdopodobne, aby przyciągnąć czytelników do Twoich treści. I nie zapominaj, że jedynym celem pierwszego zdania jest zmuszenie ludzi do przeczytania drugiego zdania.
- Pozbądź się zbędnych zdań. Jeśli zdanie nie dodaje do twojej historii, jest niepotrzebne. Pamiętaj, że mówienie tego samego dwa razy na różne sposoby jest niepotrzebne. Nie powtarzaj tego samego używając różnych słów. (Zobacz jakie to nudne i irytujące?)
- Wytnij nadmierne słowa. Przeczytaj uważnie każde zdanie i usuń każde słowo, które nie jest konieczne. Słowa, które prawie zawsze można usunąć, obejmują: ought, być może., moim zdaniem, po prostu, właściwie, truly, oraz bardzo.
- Zastąp skomplikowane słowa prostymi słowami. Czy chcesz, aby Twoje treści były trudne do odczytania? Wytnij długie słowa i zastąp je krótszymi.
- Sprawdź poziom zaangażowania. Czy Twoje treści koncentrują się na czytelnikach? Policz ile razy użyłeś I oraz na versus ty.
- A teraz wracaj do nagłówka. Dotrzymałeś obietnicy? Czy czytelnicy skorzystają na czytaniu Twoich treści?
Surowa rzeczywistość zostania bardzo dobrym pisarzem
Jesteś mądry. Masz dobre pomysły. A aby rozpowszechniać swoje pomysły, potrzebujesz oszałamiająco dobrej treści, ponieważ jest tam zbyt wiele informacji.
Nie mówię, że możesz natychmiast stać się niezwykłym pisarzem. Musisz ćwiczyć każdego dnia. Musisz się skupić. I musisz być przygotowany na krytykę.
Ale jeśli wytrwasz, jeśli skupisz się na byciu czarującym, przekonującym i niezapomnianym, możesz odnieść sukces.
Wyznacz swoje cele. Po prostu to zrób.
I daj nam znać w komentarzach-która z tych technik była największą pomocą we własnym pisaniu?
O autorze: O autorze: Henneke [heh-nuh-kuh] to brytyjski marketer, który uwielbia copywriting, dobre jedzenie i Content marketing. Możesz połączyć się z Henneke na Twitterze.