5 prostych kroków do tworzenia dochodowych kampanii promowanych na Pintereście

Reklama różni się od SEO.

Podczas gdy SEO jest prawie identyczne, bez względu na to, o której wyszukiwarce mówisz (i nie ma ich zbyt wiele), reklama nie jest.

Proces tworzenia kampanii reklamowych w Google będzie wyglądał inaczej niż proces tworzenia kampanii reklamowych na stronach takich jak Facebook czy Pinterest.

Ważne jest, aby wybrać jeden lub dwa kanały-i poznać ich tajniki-zamiast próbować stać się ekspertem we wszystkich dostępnych kanałach.

Skąd wiesz, których z nich użyć?

To zależy, gdzie jest twoja publiczność.

W tym poście chcę pokazać, jak skutecznie korzystać z pinów promowanych (reklam) na Pintereście.

Dane demograficzne Pinteresta to głównie kobiety, które kochają treści wizualne. Oznacza to, że nisze, takie jak fitness, wystrój domu i moda, działają naprawdę dobrze na tej platformie społecznościowej.

image13

Jeśli Twoi odbiorcy należą do tych ogólnych kategorii demograficznych (lub podobnych), istnieje duże prawdopodobieństwo, że wielu z nich korzysta z Pinteresta.

Warto budować profil w witrynie, ale warto również używać pinów promowanych, aby nie tylko szybciej zwiększać liczbę obserwowanych, ale także wysyłać ruch do witryny.

Jeśli nigdy nie bawiłeś się pinami promowanymi, nie martw się. Pokażę Ci dokładnie, jak ich używać.

Krok 1: Wybierz jeden z dwóch rodzajów pinów promowanych

Aby korzystać z reklam na Pintereście, musisz poświęcić dużo czasu na pracę w Menedżerze reklam.

Możesz zalogować się do menedżera za pomocą istniejącego konta na Pintereście, ale będziesz musiał przekonwertować je na konto firmowe, co zajmie wszystkie 3 sekundy (nadal bezpłatne). To tylko daje kilka dodatkowych funkcji.

Interfejs do rozpoczęcia jest naprawdę prosty, gdy tworzysz nową reklamę, co jest świetne. Prawdopodobnie możesz to rozgryźć bez tego przewodnika, ale dam ci również kilka innych rzeczy do przemyślenia przy podejmowaniu decyzji.

Po pierwsze, masz dwie opcje dla rodzaju promocji:

image01

Jeśli chcesz uzyskać więcej pinów, repinsów i obserwujących, zwiększ zaangażowanie. Jest to dobra opcja, jeśli chcesz przyspieszyć rozwój swojego profilu lub jeśli nie masz jeszcze ustalonego lejka konwersji na swojej stronie.

Najprawdopodobniej jednak będziesz chciał przyciągnąć ruch z powrotem do swojej witryny. W końcu jest to główny cel korzystania z Pinteresta.

Kliknij wybraną opcję, a zostaniesz poproszony o nadanie kampanii tytułu i wprowadzenie budżetu.

image02

Zakładając, że dopiero zaczynasz korzystać z reklam na Pintereście, zacznij od czegoś małego. Zawsze możesz później zwiększyć swój budżet.

Ostatnią częścią tego kroku jest ” wybór pinezki.”Kliknij czerwony przycisk, który pokaże Ci wszystkie poprzednie piny na twoim koncie. Kliknij jeden z nich, aby go wybrać.

Wybór starego Pina może być dobrym pomysłem na reklamę zaręczynową, ale jeśli przyciągasz ruch z powrotem do swojej witryny, prawdopodobnie chcesz utworzyć nowego Pina, a następnie wrócić do Menedżera reklam.

Krok 2: popraw kierowanie

Kierowanie na Pinteresta jest podobne do tego, które można znaleźć na wielu innych platformach PPC i jest dość proste.

Musisz wypełnić dwie sekcje: zainteresowania i słowa kluczowe.

Zainteresowania są znacznie szersze, co zwykle nie jest dobre dla kampanii PPC. Jeśli jednak próbujesz zbudować obserwujących, kierując je do ogółu odbiorców, może to zadziałać.

image00

Możesz wpisać zainteresowanie, które masz na myśli w pasku wyszukiwania lub przejrzeć wszystkie opcje i sprawdzić te, które chcesz.

Pamiętaj, że nie muszę Wybierz dowolne zainteresowania.

Zamiast tego prawdopodobnie chcesz skupić się na słowach kluczowych.

image10

Wpisz słowa kluczowe, które chcesz kierować w polu wyszukiwania w tej sekcji, a następnie kliknij dowolne z szarych słów kluczowych, aby dodać je do kampanii (będą wyświetlane na niebiesko na dole).

Gdy ktoś wyszukuje dowolne z wybranych słów kluczowych, może zobaczyć Twoją reklamę (w zależności od budżetu i ustawień).

Przeszukiwanie witryny jest jednym z głównych sposobów, w jaki użytkownicy znajdują treści, dzięki czemu można uzyskać sporo wyświetleń na popularnych słowach kluczowych.

Inne opcje kierowania: Słowa kluczowe i zainteresowania to główne sposoby zawężenia grupy odbiorców, aby uwzględnić tylko użytkowników, których chcesz.

Jednak po przewinięciu w dół zobaczysz kilka dodatkowych opcji kierowania, których możesz chcieć użyć:

  • Lokalizacje – Możesz wybrać ponad 210 konkretnych miejsc w Stanach Zjednoczonych
  • Język – Możesz kierować reklamy w określonych językach
  • Urządzenia – Możesz kierować reklamy do użytkowników komputerów stacjonarnych lub konkretnych typów użytkowników urządzeń mobilnych
  • Płeć – Możesz kierować reklamy do mężczyzn, kobiet i / lub osób o nieznanej płci

Jeśli chodzi o kierowanie, twoim celem jest zawężenie potencjalnej grupy odbiorców na tyle daleko, aby składała się głównie z docelowych użytkowników.

W tym samym czasie, nie chcesz zawęzić go do punktu mając tylko kilkaset użytkowników do kierowania.

Ogólnie rzecz biorąc, wybierz opcje kierowania, które odzwierciedlają czynniki oddzielające grupę docelową od innych użytkowników Pinteresta.

Krok 3: rozważ swój budżet

Początkowo ustalasz ogólny budżet, na który możesz sobie pozwolić.

Ale teraz nadszedł czas, aby ustawić maksymalną stawkę CPC, zanim reklama zostanie uruchomiona.

image14

Podobnie jak na wielu innych platformach PPC, nie będziesz zawsze Zapłać tę kwotę. W wielu przypadkach zapłacisz mniej.

Jeśli nie spieszysz się, możesz ustawić maksymalny CPC poniżej sugerowanego zakresu ($1.20 na zdjęciu powyżej), lub przynajmniej u dołu.

Jeśli nie otrzymujesz wystarczającej liczby kliknięć po uruchomieniu reklamy przez dzień lub dwa, wtedy śmiało, podnieś swoją ofertę.

Krok 4: Śledź i analizuj wyniki

To może być dla ciebie oczywiste, ale nie dla wszystkich, więc powiem to teraz:

Musisz śledzić swoje wyniki.

Jeśli tego nie zrobisz, nigdy nie dowiesz się, czy reklama jest dla ciebie opłacalna.

Co więcej, nigdy nie będziesz w stanie poprawić skuteczności swoich reklam, co pozostawia dużo pieniędzy na stole.

Pinterest zapewnia kilka przydatnych analiz. Obejmuje wszystkie podstawowe statystyki, takie jak wyświetlenia, kliknięcia, CPC i całkowita kwota wydana.

image08

To świetny początek, ale brakuje w nim jednej naprawdę ważnej metryki: Konwersje.

Istnieje wiele różnych typów konwersji, które możesz chcieć śledzić:

  • Konto utworzone
  • Sprzedaż wykonana
  • Rejestracja na listę e-mail zakończona
  • … i tak dalej.

Nie ma znaczenia, z których z nich korzystasz (przychody są zwykle najlepsze, jeśli to możliwe), o ile śledzisz coś, do czego możesz przypisać wartość.

Nawet jeśli adres e-mail nie generuje zysku bezpośrednio, możesz wiedzieć, że każdy subskrybent jest wart 10 usd, więc nadal możesz przypisać wartość do rejestracji e-mail.

Aby śledzić te wyniki, należy użyć bardziej niezawodnego oprogramowania analitycznego – nawet Google Analytics (GA).

Ustalanie celów wGoogle Analytics: Jeśli już wiesz, jak to zrobić, możesz pominąć tę sekcję. W przeciwnym razie, pozwól, że cię przez to przeprowadzę.

Aby skonfigurować cel, kliknij link “Administrator” na samej górze konta. Po wybraniu konta, które chcesz śledzić, kliknij “cele”, co pozwoli Ci utworzyć nowe.

W zdecydowanej większości przypadków możesz użyć jednego z szablonów już utworzonych dla celów.

Możesz zbadać różne opcje, ale najprawdopodobniej będziesz musiał użyć opcji “dokonaj płatności” lub “zapisz się do newslettera”.

image12

Po wybraniu celu kliknij przycisk “Następny krok”. Zawsze możesz wrócić i edytować.

Następnie nadaj swojemu celowi nazwę. Bądź opisowy, ponieważ w ten sposób pojawią się w innych częściach Twojej analizy.

image06

Ostatnim krokiem jest powiedzenie GA, co uważasz za nawrócenie.

Dla większości z tych celów, to będzie strona docelowa. Może to być strona płatności, strona podziękowania, strona potwierdzenia itp.

Zasadniczo potrzebujesz tylko adresu, który odwiedzający odwiedzą tylko po podjęciu określonej akcji, którą chcesz śledzić.

image07

Zauważ, że możesz zmienić pole przed docelowym adresem URL na coś w rodzaju “zaczyna się od”, aby GA śledził wizyty w dynamicznych adresach URL.

Załóżmy na przykład, że chcesz śledzić wizyty na stronach płatności, a odwiedzający mają różne linki do płatności:

  • www.site.com/payment/1
  • www.site.com/payment/2
  • www.site.com/payment/3

Chcesz zmienić miejsce docelowe na “zaczyna się ” i wpisz” / płatność ” jako wartość w polu tekstowym.

Na koniec przypisz wartość do celu, jeśli możesz. Pomoże Ci to dowiedzieć się, jak opłacalne są Twoje kampanie na Pintereście.

Wyświetlanie wyników bramek: Po ich skonfigurowaniu zaczniesz widzieć cele wszędzie w raportach.

Podstawowym obszarem jest zakładka “konwersje > cele > przegląd” w dolnej części menu po lewej stronie:

image04

To da ci Wykres wszystkich Twoich realizacji celów w czasie. Oczywiście, musisz mieć dane, zanim cokolwiek się tu pojawi.

image03

Ale jeśli przejdziesz do innych raportów, często zobaczysz kolumnę wypełniania bramek:

image11

Wróćmy do wyników Pinteresta:

Teraz, gdy masz ustawione cele, przejdź do “przejęcie > cały ruch > źródło / medium”.

Powinieneś zobaczyć jeden dla ” Pinterest / reklamy.”

Po prawej stronie pokaże Ci twoje cele lub konwersje e-commerce (jeśli je skonfigurowałeś).

Przenieś swoje śledzenie na wyższy poziom:

Wyniki te są do tej pory zdecydowanie przydatne. Możesz połączyć kwotę pieniędzy wydaną na reklamy z kwotą przychodów lub zysków wygenerowanych przez cele.

Ale to nie wystarczy.

Co zrobić, jeśli masz wiele reklam na Pintereście? Skąd wiesz, które z nich dają jakie wyniki?

Odpowiedzią są parametry UTM.

Parametry UTM to te dodatkowe frazy, które często są dodawane do adresów URL po znaku zapytania.

Chcesz stworzyć coś dla link używany w każdej reklamie na Pintereście.

Oznacz każdy link reklamowy inną nazwą kampanii.

Następnie, po zebraniu danych, możesz wrócić do GA i przejść do sekcji “kampanie”, która jest główną sekcją w sekcji”pozyskiwanie”:

image09

Jak zapewne się domyślasz, spowoduje to rozbicie ruchu na podstawie wartości kampanii, które właśnie określiłeś.

Dodatkowo po prawej stronie znajdują się kolumny, które pokazują, czego chcemy.

Teraz znasz nie tylko ogólne wyniki reklamowe, ale także wydajność każdej kampanii.

Krok 5: Nigdy nie przestawaj poprawiać

Nawet naprawdę doświadczeni reklamodawcy nie robią wszystkiego dobrze przy pierwszej próbie kampanii.

Dlatego śledzenie wyników jest tak ważne.

Po uzyskaniu wyników bazowych możesz rozpocząć dzielenie testów różnych pinów promowanych. Wypróbuj różne warianty:

  • Zdjęcie pin
  • Nagłówek
  • Landing page

Nawet jeśli twoja pierwsza próba w kampanii nie jest tak udana, jak byś chciał (a nawet opłacalna), o ile masz niektóre wyniki, jest duża szansa, że ci się uda.

Wypróbuj różne warianty, śledź wyniki i stale optymalizuj swoje kampanie, aż osiągniesz rentowność.

Gdy już trafisz na zwycięzcę, Optymalizuj jak najwięcej. Gdy myślisz, że wycisnąłeś z tego wszystko (pod względem współczynnika konwersji), zwiększ swój budżet i wydaj jak najwięcej.

Współczynnik konwersji w końcu spowolni, ale to jest oczekiwane. Po wyczerpaniu kampanii czas zacząć od nowa!

Wniosek

Pinterest to ogromna witryna społecznościowa, a reklamy na niej są wciąż stosunkowo nowe. To oznacza, że jest szansa, by z niej skorzystać.

Pokazałem ci 5 głównych kroków, które musisz wykonać, aby stworzyć i uruchomić dochodową kampanię promowaną.

Pozostaje tylko spróbować.

Jeśli tak, to chętnie posłucham, jak poszło.

Zostaw mi komentarz poniżej z wynikami, a także wszystko, co nie działa lub nie działa dobrze dla ciebie.

Total
0
Shares
Related Posts