5 powodów, dla których copywriterzy muszą uzyskać dane … lub wycofać się z biznesu

Tworzysz genialne treści dla swoich klientów. Mądre pisanie, dobra analiza, czytelny styl.

Twoja kopia sprawia, że brand manager czuje się ciepły i rozmyty i dobrze wygląda na stronie internetowej.

Ale co z tego?

Świat marketingu i mediów zmienia się … z “powiedz mi” na “Pokaż mi”.”Możliwość samodzielnego tworzenia dobrze napisanej kopii nie jest już wystarczająco dobra dla profesjonalnego copywritera.

Nieważne, jak dobre jest twoje pisanie. Jeśli nie możesz pokazać dokładnie jak oraz dlaczego to sukces, zostajesz w tyle za konkurencją.

Copywriterzy-freelancerzy lub wewnętrzni – którzy stosują dane do swojego rzemiosła zawsze będą jasnym wyborem, gdy będą ustawiani przeciwko tym, którzy tego nie robią.

Co sprawia, że wielki copywriter … dziś

Nie jesteś już tak wielkim copywriterem, ponieważ pisałeś dla popularnej marki medialnej X lub cenionej firmy Y.

Jesteś świetnym copywriterem, ponieważ Twoje treści poprawiły konwersje na stronie klienta o 52% lub ponieważ pomogłeś blogowi zwiększyć liczbę subskrybentów z 2,367 do 10,464 w ciągu jednego roku.

Jako marketer, który pracował dla bardzo znanych marek, są to liczby, które sprawiają, że moje uszy podnoszą. Obraz i ładne słowa to tylko puch. Za każdym razem daj mi solidne dane.

Copywriting nie może być już uważany za miękką sztukę, której nie da się zmierzyć. Niezwykle łatwo jest uzyskać dane za swoją pracę i udowodnić sukces w czerni i bieli-i powinieneś, jeśli chcesz odnieść sukces w terenie.

Oto 5 powodów, dla których copywriterzy napędzani danymi będą przyszłymi zwycięzcami, podczas gdy ci, którzy ignorują dane, staną się nieistotni.

1. Zatrudniając nowych pisarzy, ci, którzy pokazują metryki, wygrywają za każdym razem

Pracując przez lata dla różnych agencji marketingowych i PR, pomagałem podejmować decyzje dotyczące zatrudniania copywriterów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy. Prawie żaden z tych wnioskodawców faktycznie umieścić numery za ich pracy jako punkty dowodowe.

To tak, jakby copywriterzy nie myśleli o wykorzystywaniu własnych sukcesów jako dowodów nawet jeśli je mają.

Jeśli chcesz dołączyć do zespołu A-list jako copywriter, umieść jasne wskaźniki sukcesu za swoją pracą, pokazując próbki. Nie Linkuj tylko do kilku artykułów, postów na blogu, stron internetowych lub kampanii e-mailowych, które napisałeś. Poświęć dodatkowy wysiłek, aby zestawiać artykuły z adresami URL wraz z punktami dowodowymi. Niektóre proste to:

  • Odsłon od publikacji (może średnie odsłony miesięcznie, Pokaż mi, że stworzyłeś coś, co jest w stałym zapotrzebowaniu)
  • Udostępnianie na kluczowych platformach społecznościowych (Tweety, Polubienia na Facebooku)
  • Liczba komentarzy (Jeśli wpis na blogu)
  • Konwersje z treści (a nawet średnie konwersje miesięcznie)
  • Rankingi wyszukiwania treści
  • Wszystko inne, co ma znaczenie dla Twojego klienta

Jeśli pracujesz z osobami, które nie udostępniają danych za tworzonymi treściami, musisz złożyć skargę, aby uzyskać dostęp. Sposób, w jaki to robisz, polega na rozmawianiu z nimi o tym, że aby poprawić, musisz zrozumieć, co działa, a co nie. bez tych danych twoja kopia nie może zrobić wszystkiego, co w jej mocy, aby osiągnąć swoje cele biznesowe.

Inteligentne firmy zawsze udostępniają dane partnerom, którym ufają. (Jeśli nie ufają ci wystarczająco, jest to zupełnie inny problem, który musisz rozwiązać.)

2. Nie możesz być iteracyjny bez danych

Noah Brier niedawno podzielił się fantastyczną prezentacją wokół stwierdzenia, że wszystko jest medialne.

Jeden z jego slajdów pokazuje, że iteracja jest niezbędna dla przyszłości marketingu:

Spróbuj i powtarzaj. Spójrz prawdzie w oczy, nie jesteś tak dobry w przewidywaniu sukcesu, jak myślisz. Powszechnie wiadomo, że rzeczy stają się popularne głównie losowo. Pewnie, że możesz wydać, ale nawet to nie jest gwarancja.

“Iterate” to żargonowy sposób na powiedzenie ” rób więcej tego, co działa, a mniej tego, co nie — a do tego potrzebne są dane.

To jest szczególnie prawdziwe dla copywritingu, ponieważ jest tak mierzalne.

Najlepsi copywriterzy nie tylko piszą-działają jako konsultanci dla swoich klientów (lub zespołów wewnętrznych), jak testować i ulepszać, aby poprawić swoje wyniki.

Zachęcasz swoich klientów lub menedżerów do dzielenia testowych stron docelowych? Wypróbuj różne przesłanki,nagłówki i podejścia do kopiowania? Jeśli nie, powinieneś.

3. Otrzymywanie bonusów w oparciu o sukces-nadchodzi również dla copywriterów

Dziennikarze już zaczynają otrzymywać premie w oparciu o mierzony sukces ich treści. Gawker to robi, podobnie jak New York Observer.

Chociaż nie do końca uchwyciło to się w korporacyjnym świecie copywritingu, spodziewaj się, że trend pójdzie w ten sposób, gdy firmy obudzą się na fakt, że każda firma jest firmą medialną.

Podczas gdy większość firm wciąż zastanawia się, co podstawowe analityka internetowa oznacza, że to było moje doświadczenie tych, którzy szybko zdobywają wykształcenie. Jest to dobra rzecz, ponieważ pisarze, którzy mogą tworzyć udane treści, zaczną pracować więcej, podczas gdy ci, którzy produkują puszyste bzdury, będą łatwo usuwani.

Dotyczy to również freelancerów. Będziesz mógł podpisywać (i utrzymywać) lepszych klientów, jeśli pokażesz im, że Twoje pisanie prace.

Z drugiej strony, jeśli nie możesz udowodnić, że Twoje pisanie przynosi dobre wyniki, a Twoja konkurencja może-kto powinien twój Klient wysłał pracę do?

4. Żyjemy w coraz bardziej odpowiedzialnym świecie

Firmy są pod coraz większą presją, aby monitorować wszystko.

Jeśli chcesz być w pozycji linchpin dla firmy, odpowiedzialność jest niezbędna.

Nawet jeśli jesteś już w korzystnej sytuacji i nie zgłaszasz liczb – jaka jest szkoda przynajmniej starting aby śledzić swój sukces? Może się okazać, że twoje liczby nie są świetne, ale jest to w porządku, ponieważ zapewni punkt odniesienia tego, gdzie jesteś. Teraz możesz pracować nad ich poprawą naukowo, opierając się na poprzednich sukcesach.

Chodzi o to, być odpowiedzialnym przed ktoś – nawet jeśli to tylko Ty. Możesz nawet znaleźć, że niektóre strony nie mają wielu wyświetleń stron, ale konwertują wiele wysokiej jakości potencjalnych klientów. Aby to zrozumieć, wyartykułować i określić, co robić dalej, musisz uzyskać wiedzę na temat metryk.

5. Przyszłość: po części analityk, po części copywriter

Najlepiej opłacani copywriterzy w XXI wieku nie będą tylko słownikami-będą także analitykami.

Co jeśli zamiast zbliżać się do opartego na “przeczuciu”, zamiast tego przedstawisz uzasadnienie biznesowe dla stworzenia określonego fragmentu treści opartego na przeszłym sukcesie lub popycie rynkowym? Chociaż oczywiście nic nie jest w 100% przewidywalne, analiza pozwala podejmować świadome decyzje. A nawet jeśli nie osiągniesz dokładnych wyników, które przewidujesz, możesz je udoskonalić i dostosować.

Nawet próbuje to sprawia, że jesteś inny niż większość.

Copywriterzy przyszłości (i niektórzy inteligentni dzisiaj) są w stanie analizować sytuację biznesową klienta i strategicznie tworzyć treści, zamiast po prostu wypełniać zadanie, aby to zrobić.

Może będziesz musiał zapłacić więcej. To może zająć ci trochę więcej czasu.

Ale na koniec dnia, Twoja praca będzie o wiele lepsza. A ludzie, dla których piszesz, zauważą.

Total
0
Shares
Related Posts