Ostatnio spędziłem trochę czasu rozmawiając o manipulacji i kłamstwach.
Opowiedziałem ci te dwie historie, żebyś mógł zobaczyć, gdzie myślę, że linia zostaje przekroczona przez marketerów, ale także, żebym mógł ci powiedzieć to historia.
W 1999 roku Douglas Rushkoff opublikował książkę “przymus”, która zasadniczo śledzi ewolucję marketingu w dziedzinę psychologii. Dokładnie ilustruje, jak marketerzy starają się wpływać i przekonywać w różnych mediach i przedstawia historię marketingu jako mierzonej nauki.
Wszystko zaczęło się od copywritera Claude ‘ a Hopkinsa, który po raz pierwszy zastosował testy empiryczne do elementów reklamowych w latach 20.i oczywiście rzeczy stały się bardziej wyrafinowane. Masywne profile baz danych, “programowanie” telewizyjne, kontekstowe reklamy internetowe, wyrafinowane algorytmy, które rekomendują na podstawie przeszłych zachowań—to tylko niektóre ze sposobów, w jakie marketerzy starają się dostarczyć właściwy komunikat właściwej osobie we właściwym czasie.
Tymczasem, ponieważ wszyscy staliśmy się bardziej medialni, cynizm wśród konsumentów nigdy nie był wyższy. Niektórzy uważają wszystkie marketingu przymusu i manipulacji, po prostu dlatego, że wpływy są wykorzystywane do pieniędzy. Chociaż Rushkoff nie do końca tam idzie, myślę, że to, co ludzie odchodzą po przeczytaniu jego książki.
Online, ten szalejący cynizm jest motywacją do nowego ruchu, który niektórzy nazywają marketingiem 2.0. Większa autentyczność, przejrzystość, dialog, dowód i edukacja są jedynym sposobem na przezwyciężenie ciężkiego sceptycyzmu według tej “nowej” szkoły myślenia.
Kilka własnych przemyśleń:
- Powinno być dla Ciebie jasne, że nie wierzę, że wiadomości marketingowe, które mówią prawdę, są przymusem. Wszyscy używamy wpływów, aby zdobyć rzeczy w życiu-miłość, przyjaźń, sławę, władzę, lojalność i tak . . . pieniądze też. Fakt, że niektórzy ludzie ignorują fakt, iż istoty ludzkie są naturalnymi istotami wpływowymi w wszystkie obszary życia po prostu pokazują, że ci ludzie kładą zbyt duży nacisk na abstrakcyjny symbol wartości, który nazywamy pieniędzmi.
- Nie ma nic nowego w marketingu 2.0. Techniki te były używane poza środkami masowego przekazu od początku ludzkości. Za każdym razem, gdy próbujesz dotrzeć do ludzi w bardziej bezpośredni sposób (w przeciwieństwie do ekranu telewizyjnego), autentyczność, przejrzystość, dialog, dowód i edukacja są kluczowe. Online nie jest inaczej.
- Oto ironia—perswazja działa najlepiej, gdy jest niewidoczna. Najskuteczniejszy marketing pozostawia ludziom wrażenie, że podjęli całkowicie niezależną decyzję opartą tylko na faktach. Ale to nie jest sposób, w jaki ludzie podejmują decyzje (jak widać przymus Rushkoffa i wpływ Cialdiniego), a zatem “nowy” marketing może być postrzegany jako najbardziej manipulacyjna forma sprzedaży w historii.
Powtarzam, nie tak to postrzegam. Ale oto trzy wypróbowane i prawdziwe techniki copywritingu, które lecą pod radarem potencjalnego klienta, rozbrajają cynizm, a jednocześnie silnie przekonują. Możesz dojść do własnych wniosków na temat ich poziomu zła.
- Szczerość – Spróbuj z góry wskazać wady swojej oferty, wyjaśnić, że produkt nie jest dla wszystkich i być brutalnie szczerym. W dzisiejszych czasach przesady i drobnym drukiem, ludzie są tak rozbrojony przez proste i celowe uczciwości, że będą zwracać większą uwagę na resztę tego, co masz do powiedzenia, i będziesz miał większą wiarygodność w oczach perspektywa, gdy nadszedł czas na decyzję o zakupie.
- Opowiadania – Historie angażują umysł i emocje czytelnika w sposób, którego suchy tekst sprzedaży nigdy nie może osiągnąć. Ponadto, oprócz dosłownej historii, którą opowiadasz, każda dobra historia zapewnia konotację, która pozwala czytelnikowi wyciągnąć własne wnioski. A ponieważ ludzie rzadko kłócą się z własnymi wnioskami … rozumiesz to, prawda?
- Nauczanie – Kiedy uczymy się nowych rzeczy, rozwijamy nowe połączenia neuronowe w naszych mózgach, poszerzając naszą wiedzę. A badania mózgu potwierdzają, że zaangażowanie emocjonalne jest związane z nauką, ponieważ pomaga nam przypomnieć sobie odpowiednie wspomnienia przechowywane w naszym centralnym układzie nerwowym. Oznacza to, że nauczanie z solidnymi wiadomościami emocjonalnymi jest po prostu inteligentnym marketingiem.
Chcesz więc sięgnąć bezpośrednio do czyjegoś umysłu i nacisnąć odpowiednie przyciski?
Opowiadaj uczciwe historie, które uczą ludzi dlaczego powinni korzystać z twojego produktu lub usługi.
Przymus?
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!