Działam w branży wydawniczej od kilkunastu lat, a przy okazji zauważyłem kilka rzeczy na temat kalendarzy redakcyjnych.
Pierwszy, są one absolutnie krytyczne dla każdego programu content marketingu, aby odnieść sukces.
Drugi, większość firm z nich nie korzysta.
Nowe platformy społecznościowe są seksowne. Nowe pomysły marketingowe są seksowne. Kalendarze, dla większości z nas … nie Takie seksowne.
Bądźmy szczerzy … mimo że content marketing istnieje w różnych formach od setek lat, większość marketerów to krótkoterminowe typy napędzane kampaniami-podobne do tego, co możesz zobaczyć na Mad Men – którzy dodają do tego narzędzia mediów społecznościowych.
Ale to nie content marketing. Content marketing to nie kampania krótkoterminowa … to długoterminowa strategia przyciągania, konwersji i zatrzymywania klientów.
Nie można mieć długoterminowej strategii bez narzędzi do zarządzania tym wszystkim. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi, z których możesz skorzystać, jest kalendarz redakcyjny.
Przyjrzyjmy się więc, jak to działa …
3 podstawowe elementy kalendarza redakcyjnego, który działa
Tradycyjne działy marketingu zbierały się wokół najnowszych produktów. Ale coraz więcej zasobów marketingowych zaczyna wyglądać jak operacje wydawnicze, podobne do tego, co widać z Inc. magazyn lub Przedsiębiorca.
Ta zmiana jest dokładnie powodem, dla którego omawiamy ten temat w tym roku na Content Marketing World.
Ponieważ to is długoterminowe, a ponieważ content marketing często angażuje wielu producentów treści, klientów i zewnętrznych wpływowych. Śledzenie wszystkich historii, które opowiadasz i rozwijasz, oraz wszystkich formatów (online lub offline), dla których je opracowujesz, może być trudne.
Uwaga: Chociaż używam terminów arkusz kalkulacyjny oraz dokument poniżej znajduje się wiele narzędzi online, które mogą działać jako niestandardowy kalendarz redakcyjny. Większość z nas zaczyna od prostych narzędzi, takich jak Dysk Google (dawniej Google Docs) w połączeniu z narzędziem WordPress, takim jak wtyczka kalendarza Redakcyjnego. W miarę rozwoju firmy możesz przejść do płatnych ofert oprogramowania jako usługi, takich jak KaPost, Central Desktop, Contently, Compendium, Zerys i Skyword (aby wymienić tylko kilka).
1. Zrozumienie, czym jest kalendarz redakcyjny, a czym nie
Kalendarz redakcyjny to znacznie więcej niż tylko kalendarz z treścią przypisaną do dat.
Dobry kalendarz redakcyjny mapuje produkcję treści do naszych osób kupujących (którym chcemy sprzedać), cyklu zaangażowania (dostarczanie odpowiednich treści w zależności od tego, gdzie potencjalny klient znajduje się w procesie zakupu) oraz kanałów, z których korzystamy.
Poza datami i nagłówkami, Twój kalendarz redakcyjny powinien zrobić miejsce dla:
- Lista priorytetów publikowanych treści w oparciu o opracowaną strategię treści. Mogą one zawierać istniejące treści, treści, które zostaną przepakowane lub przepakowane, treści pochodzące od partnerów lub treści, które nie zostaną jeszcze opracowane. To twój ekwipunek.
- Przypisani producenci treści i/lub redaktorzy odpowiedzialni za treść. Tutaj wymieniasz osoby odpowiedzialne za tworzenie treści. Jeśli masz wielu edytorów, identyfikujesz ich również.
- Kanał(y) dla treści. Lista formatów i kanałów docelowych dla treści. Na przykład możesz mieć post na blogu, który jest częścią serii e-booków, które publikujesz w Slideshare. Możesz określić, czy będziesz również dostarczać kawałki za pośrednictwem wielu punktów dystrybucji, takich jak autoresponder poczty e-mail lub witryn społecznościowych, takich jak Twitter lub Google+.
- Metadane. Są to” tagi”, które przypisujesz, aby śledzić, nad czym pracujesz i jaką rolę odgrywa dla ciebie. Liczba tych, które chcesz uwzględnić, zależy naprawdę od Ciebie. Prawdopodobnie będziesz chciał dołączyć tagi dla ważnych aspektów treści ,takich jak” target persona “lub” engagement cycle”, aby upewnić się, że równoważysz swoją redakcję z ogólnymi celami. Możesz także dołączyć kolumny (lub tagi) dla takich rzeczy, jak typ treści (na przykład biała księga, wideo, e-mail), a nawet słowa kluczowe SEO.
- Daty ZARÓWNO tworzenia, jak i publikacji. Obejmują one daty, które treść jest należna redaktorowi, wraz z docelowymi datami publikacji. To powinno być przypisane do twojej mapy historii. Gdy staniesz się bardziej zaawansowany, możesz chcieć dołączyć datę odświeżenia (wyzwalaną datę aktualizacji zawartości w razie potrzeby).
(Jeśli pracujesz dla większej organizacji, możesz dodać kroki przepływu pracy, w tym czynności prawne, sprawdzanie faktów, korektę lub inne elementy, które wpłyną na proces tworzenia i zarządzania treścią.)
Gdy zaczniesz montować elementy, które chcesz mieć w kalendarzu redakcyjnym, pamiętaj, że kalendarz jest narzędziem do zarządzania.
Zawierać tylko elementy potrzebne do ułatwienia procesu. Na przykład, jeśli piszesz jeden post na blogu tygodniowo i dwie wiadomości e-mail miesięcznie, aby wesprzeć swoją małą firmę, nie ma powodu, aby nadmiernie komplikować swój kalendarz redakcyjny. Zachowaj to tak proste, jak możesz.
2. Organizowanie kalendarza
Ustaw dokument kalendarza w sposób, który działa najlepiej dla ciebie.
Dla uproszczenia Załóżmy, że będziesz miał JEDEN arkusz kalkulacyjny na rok — a każda karta będzie miała miesiąc. Przez kolumny, które możesz mieć:
- Nagłówek treści
- Rodzaj zawartości
- Osoba kupująca, dla której piszesz ten artykuł
- Osoba, która napisze / stworzy treść
- Data wymagalności
- Osoba, która będzie edytować treść
- Kanały-gdzie to się publikuje?
- Te tagi” meta data”
- Data publikacji
- Status (być może oznaczony kolorem zielonym, żółtym lub czerwonym)
- Wszelkie uwagi
- Metryki (np. zamieszczone komentarze, odsłony stron, pliki do pobrania itp.)
- Wezwanie do działania (podstawowe działanie lub zachowanie, o które prosiłeś)
Wreszcie, jako oddzielne dokumenty – a nawet zakładki w kalendarzu redakcyjnym-możesz dołączyć elementy “burzy mózgów” (np. rozważane pomysły lub nowe historie pojawiające się podczas procesu). Kalendarz redakcyjny może być również doskonałym narzędziem do przechwytywania kreatywności.
W końcu twój kalendarz redakcyjny najprawdopodobniej stanie się najczęściej używanym narzędziem w Twoim procesie. Niezależnie od tego, czy jest to kombinacja dokumentów, pojedynczy arkusz kalkulacyjny, narzędzie do produkcji online, czy tylko comiesięczna wiadomość e — mail wysyłana do zespołu-kluczem jest to, że działa ona dla Ciebie. W końcu wszystko, co pomaga usprawnić proces i utrzymać Cię na dobrej drodze, to najlepszy format kalendarza redakcyjnego.
3. Opracowanie poradnika stylu redakcyjnego
Oczywiście, kiedy mówimy o “kalendarzu”, pierwszą rzeczą, o której myślimy, jest przewodnik do planowania, jakie treści zostaną stworzone, kiedy.
Ale twój “kalendarz” ma inną ważną funkcję. Będziesz chciał opracować przewodnik po stylu redakcyjnym jako narzędzie dla twórców treści, redaktorów i producentów. (Tak, nawet jeśli ci ludzie są tylko Tobą.)
Ten przewodnik po stylu może również przekształcić się w Przewodnik po stylu konwersacji społecznej (innymi słowy, Polityka mediów społecznościowych), który dostarczy wskazówek, w jaki sposób ludzie powinni reagować i rozmawiać.
Ponieważ coraz więcej osób zaczyna “opowiadać historię” twojej marki, musisz mieć pewność, że mają odpowiednie narzędzia i szkolenia, aby właściwie komunikować głos Twojej marki. Musisz też ich policzyć, aby upewnić się, że trzymają się tego głosu.
Nawet jeśli teraz latasz sam, zachowanie spójności głosu redakcyjnego pomoże Ci poczuć się bardziej profesjonalnym i godnym zaufania. I to sprawia, że much łatwiej, jeśli kiedykolwiek chcesz sprowadzić innych pisarzy.
Podobnie jak w przypadku kontynuowanej historii, łatwo jest pozwolić tonowi, jakości i stylowi przesuwać się po trochu — dopóki historia nie będzie daleko poza ścieżką. W tym miejscu wkracza Twój przewodnik po stylu redakcyjnym.
Oto kilka kluczowych rzeczy do uwzględnienia:
- Ogólny ton i głos twojego content marketingu. Kim jesteś i co przekazujesz w swoich treściach?
- Średnia (lub Minimalna/Maksymalna) długość opracowanych sztuk.
- Wytyczne dotyczące brandingu. Jak odnosić się do firmy, linii produktów, osób itp.
W przypadku gramatyki, stylu i użycia słów można również dostosować się do przewodników, takich jak przewodnik po stylu Associated Press. Ponadto wielu strategów content marketingowych — zwłaszcza tych skupionych na sieci-korzysta z przewodnika Yahoo Style Guide.
A Ty?
Jak strategicznie podchodzisz do tworzenia treści? Czy korzystasz z kalendarza treści? Przewodnik redakcyjny? Czy starasz się podążać za długoterminowym planem, czy raczej go kierujesz?
Daj nam znać o swoich doświadczeniach w komentarzach …
PS.
Notka od Sonia: Jeśli jesteś gotowy, aby zająć się tworzeniem treści w głębszy, bardziej strategiczny sposób, Brian Clark i ja polecamy konferencję Content Marketing World conference, największe spotkanie specjalistów ds. marketingu treści na świecie. Konferencja odbędzie się w Columbus w Ohio we wrześniu, a Brian i ja będziemy przemawiać w tym roku. Możesz zaoszczędzić $200 na rejestracji konferencji, jeśli zarejestrujesz się przed końcem okresu Early Bird 31 maja. Brian i ja chcielibyśmy cię tam zobaczyć!