Czasami mam przez to kłopoty z hardkorowymi copywriterami …
Wierzę, że historia może potencjalnie prowadzić do cały sprzedaż twojego produktu, nawet jeśli Wszystko inne jest technicznie ” złe ” w Twoich reklamach (brak wyraźnego wezwania do działania, kulawe kule, słaba oferta itp.).
Weźmy na przykład kasowy hit „Top Gun” z 1986 roku.
Top Gun to opowieść o parze pilotów marynarki wojennej, którzy mają szansę szkolić się z” najlepszymi z najlepszych ” pilotów na świecie w szkole pilotów myśliwskich „Top Gun”. I było to pod wieloma względami niezwykle opłacalne list sprzedaży.
Oto dlaczego …
Po premierze filmu:
- Okulary przeciwsłoneczne Ray-Ban Aviator (takie, jakie nosił Tom Cruise ’ s character „Maverick”) skoczył 40%
- Siły powietrzne i marynarka wojenna nabór strzał przez dach
Film był tak dobry w „sprzedaży” młodych whippersnappers dnia, jak fajnie jest być pilotem myśliwca, budki rekrutacyjne zostały ustawione wewnątrz kin, w których grał!
Oto siła sprzedaży opowieści
Nic w filmie „Top Gun” nie mówiło ci, żebyś kupił okulary przeciwsłoneczne marki Maverick lub wstąpił do Marynarki. Ale film „sprzedał” oba produkty hordom ludzi.
Jak więc zastosować to do swojego marketingu?
Poniżej znajdują się metody opowiadania historii 3, których użyłem w niektórych z moich najbardziej dochodowych listów sprzedażowych, e-maili i innych kampanii marketingowych.
Nie wymyśliłem żadnego z nich (istnieją od wieków).
I nie są jedynymi sposobami na to. Ale są proste, łatwe do napisania i wykonują swoją pracę.
1. Osobista historia
Jest to jedna z najczęstszych historii stron docelowych.
Ten jest prosty-po prostu „przechodzisz” ludzi (krok po kroku) przez bolesny problem, przez który przeszedłeś i jak osiągnąłeś wynik, którego szukają Twoi czytelnicy.
Na przykład:
Jeśli sprzedasz ebooka o tym, jak pozbyć się bolesnych infekcji dróg moczowych, opowiesz historię o całym bólu Twój infekcja dróg moczowych spowodowała-w tym, jak to było, jak nic nie dało ci ulgi, a zakłopotanie, upokorzenie i inne fizyczne (i psychologiczne/emocjonalne) horrory, które znosiłeś.
Następnie zastanów się, jak wymyśliłeś sposób na pozbycie się tej infekcji i jak napisałeś swoje rozwiązanie w krótkim, łatwym do odczytania ebooku …
Widzisz, jak to działa?
Przeprowadzasz je przez wszystkie najgorsze części problemu (the dokładny objawy, których doświadczają czytelnicy), a następnie doprowadzić ich do tego, jak rozwiązałeś problem (tj.
Bardzo proste.
I bardzo łatwe do napisania – po prostu opowiedz swoją historię.
2. Historia historyczna
Ten rodzaj historii jest niezwykle przekonujący, nie zawiera niczego, nawet zdalnie przypominającego „szum” i może przekonać ludzi do kupowania rzeczy, które w przeciwnym razie mogą zignorować.
Oto przykład z prawdziwego życia:
Dawno, dawno temu, musiałem napisać reklamę sprzedającą grappling DVD kurs dorosłym mężczyznom, którzy nienawiść myśl o poceniu się lub toczeniu się w brudnym dojo itp. (Chcieli natychmiastowego, twardego faceta „push button ninja” do samoobrony.)
Więc musiałem sprawić, by grappling brzmiał seksownie i fajnie.
Co ja zrobiłem?
Nic takiego-tylko kilka prostych badań online (Może 30 minut, nic wielkiego) i okazało się, jak niektórzy ludzie używali grapplingu i wrestlingu w starożytnych rzymskich Koloseum do walki z lwami … Czytałem też, jak starożytni samurajowie terroryzowali ludzi Zachodu w walce ich „dziwacznym” sposobem walki … innymi słowy, chwytaniem.
Więc powiedziałem te historie w reklamie.
I nagle grappling zmienił się z czegoś, co wydawało się brudne, spocone i nieatrakcyjne … w coś ekscytującego i zabawnego.
Tak, to wymaga dodatkowych badań.
Ale dodatkowa sprzedaż jest więcej niż warta …
3. Historia „poznaj guru”
Ten jest związany z osobistą historią, ale ma więcej „Popu” ze względu na wbudowaną wiarygodność, którą daje.
Dzięki temu formatowi opowiadasz historię o tym, jak spotkałeś / porozmawiałeś z guru, który pokazał Ci, jak rozwiązać problem, na którym polega twój produkt. To może być tak proste, jak czas spędzony z nimi przez telefon … do czegoś tak dramatycznego, jak podróżowanie po zakazanej górze w Tybecie, aby uczyć się u ich stóp (zakładając, że to prawda-opowiadając historię nigdy daje Ci licencję na kłamstwo).
Więc to jest jak rytuał przejścia:
Miałeś problem (taki, że Twoje udziały w rynku).
Znalazłeś eksperta, który pomógł Ci to rozwiązać.
Ten ekspert przekazał swoją mądrość tobie, a teraz przekazujesz ją swoim klientom.
I żyli długo i szczęśliwie …
I to wszystko, trzy przekonujące formaty opowiadania historii — udowodnione, że działają.
Nigdy nie lekceważ potęgi opowieści.
Są głównymi środkami, za pomocą których ludzie komunikują się od tysięcy lat i wszyscy jesteśmy „twardo podłączeni”, aby ich przekonać.
Wykorzystaj je w marketingu, a wkrótce będziesz opowiadać historie o wszystkich zarabianych pieniądzach …