Wiesz, co odkryłem? Większość osób piszących o blogowaniu to eksperci. Zabawne.
Ci blogerzy ekspertów robią to od jakiegoś czasu i mają tysiące (jeśli nie dziesiątki lub setki tysięcy) subskrybentów. Najlepsi rozdają mnóstwo darmowych rzeczy, które warto przeczytać, a wiemy, że stoimy na barkach gigantów, gdy podążamy za ich radami.
I to wszystko jest dobre. Nie zrozum mnie źle.
Ale kiedy zacząłem blogować około sześciu miesięcy temu, starałem się znaleźć zwięzłe podsumowanie w jednym miejscu. Spędziłem cały dzień w Internecie, dając sobie tytuł MBA-Masters in Blogging ( Advanced). Zapisałem się na to, pobrałem tamto, wydrukowałem coś innego, przeczytałem wszystko, co mogłem, nie tracąc oczu na stałe.
Ponieważ nie mogłem znaleźć tego, czego potrzebowałem-prostej listy kontrolnej, wskazującej na rozpoczęcie pracy jako początkujący-ułożyłem swoje własne.
Czy nowicjusz może cię czegoś nauczyć?
Wiem, co sobie myślisz.:
Co ta osoba Jill wie o genialnych postach na blogu? Ona dopiero zaczyna.
Chętnie wyznam swój brak doświadczenia. Moja wiedza rośnie (subskrypcja copyblogger pomaga), ale moja pewność siebie nadal pozostaje w tyle za tym, czego się uczę.
Czy to brzmi znajomo? Myślę, że może być kilku innych, którzy są w tej samej łodzi. I to do tych początkujących (i może kilku bardziej doświadczonych blogerów, którzy są przytłoczeni czystą ilością informacji o Jak blogować, aby Twoje saldo bankowe eksplodowało), które dziś piszę.
Podzieliłem go na 17 (stosunkowo) prostych kroków, więc wszystko można znaleźć w jednym miejscu. Użyj tego stylu listy kontrolnej postu, aby rozpocząć pisanie treści, które przyciągają linki i czytelników:
Cztery czynniki, o których należy pamiętać, zanim zaczniesz pisać
- Napisz projekt nagłówka. Wrócisz do niego na końcu, a to może się bardzo dobrze zmienić i ewoluować. Ale podstawowa propozycja i przekonujący hak pomogą Ci kierować treścią.
- Upewnij się, że masz jeden pomysł na post. Mój pierwszy projekt post miał około 47 pomysłów w nim. Okazało się, że to dobra rzecz. Kiedy dostałem to przez mój mózg wielkości baterii aparatu, że mój post był zbyt złożony, miałem wtedy możliwe posty 47, co powinno mnie utrzymywać przez około sześć miesięcy. Ale musiałem przyciąć ten pierwszy post (i każdy kolejny) do jednego pomysłu. Kiedy masz wątpliwości, pomiń to.
- Upewnij się, że znasz swój cel. Co próbujesz osiągnąć z to post? Chcesz sprzedać produkt? Dostać polecenia? Przyciągnąć linki? Być zakładką na Delicious? Przyciągnąć uwagę na Twitterze i Facebooku? Ujawnić jakieś nieistotne dane osobowe mnóstwu nieznajomych? (Zaleca się pierwsze pięć, ostatnie należy podejmować z najwyższą ostrożnością.)
- Do kogo piszesz? Wymyśl idealnego czytelnika, z pełnym zestawem cech osobowości. Jest to osoba, która kocha to, co robisz, kupuje wszystko, co sprzedajesz i opowiada wszystkim, których kiedykolwiek spotkają o Tobie i Twojej witrynie. Napisz do tej osoby, czy to fikcyjna, czy prawdziwa. Moim idealnym czytelnikiem jest Carolyn, która tak się składa, że jest prawdziwą osobą, która mieszka w Bostonie. Kiedy piszę, wyobrażam sobie, że jest to (pół) osobista notatka ode mnie do Carolyn.
Podam wam przykład na ten ostatni punkt. Po ogromnym sukcesie jej pamiętnika eat pray love Elizabeth Gilbert była nękana i zmuszana do napisania kolejnego bestsellera, który miliony czytelników na całym świecie chciałyby przeczytać. (I jako platforma dla filmu, w którym Julia Roberts chciałaby zagrać.)
Nie ma presji.
Gilbert mówi, że przez miesiące próbowała napisać tę książkę, ale jej się nie udało. Rzuciła pierwszą próbę na Popełnione wyjazd, bo próbowała pisać do milionów, a to po prostu nie działało.
Skończyła pisząc książkę dla małego kręgu kobiet, które ją znają, kochają i wspierają. Miliony, które zakończyły się kupnem i czytaniem opublikowanej książki, przyszły później.
Podsumowując: wymyśl solidny nagłówek, dla postu opartego na jednym pomyśle, z jasnym celem i dla jednego idealnego czytelnika. Teraz jesteś gotowy, aby zacząć pisać ten frajer!
Osiem pomysłów na bardziej atrakcyjne treści
Oto kilka sprawdzonych technik, które mogą pomóc ci pisać silniejsze posty. Spróbuj zapalić jedną lub więcej z tych iskier pomysłu, gdy palce są na klawiaturze, ale mózg rysuje pustkę.
- Niech będzie przyjazny dla oczu. Jeśli używasz ich mądrze, fajna masa fascynujących kulek to świetny sposób na rozbicie kopii i ułatwienie czytania.
- Przyjmij stanowisko listy. Budowanie postu wokół numerowanej listy jest nadal jednym z najsilniejszych sposobów organizowania treści. Jeśli jesteś sceptyczny, spójrz na te “popularne posty” po prawej stronie. Widzisz kilka numerów w tych nagłówkach?
- Przykłady i historie. Jaka była Twoja podróż? Jakie miałeś momenty świetlne? Gdzie tematy, o których piszesz, pojawiają się w codzienności? (Seth Godin jest tego mistrzem; przestudiuj, jak to robi.) I w jaki sposób odnosi się to do tego, co robisz i do produktów/usług, które sprzedajesz?
- Co czytasz i oglądasz? Artykuły, newsy, prace badawcze — wszystkie dobre rzeczy, do których można się odnieść i skomentować, nawiązując do tego, co się robi.
- NEWS FLASH! Czy coś w Twoim świecie jest nowe? Czy projekt został uruchomiony? A co z wykładem lub warsztatem, który prowadzisz? Może ktoś znany w twojej dziedzinie przyjeżdża do miasta? Możesz użyć własnych błysków wiadomości lub “pożyczyć” innych ludzi, oboje pracują.
- Wywiady. Kto jest fascynujący dla Twoich czytelników i gotów dać ci trochę czasu? Zadaj im kilka dobrych pytań, zapisz ich odpowiedzi, a potem Zakończ to jazzy konkluzją.
- Wyzwania i błędy. Co przeszkadza tobie lub Twoim (potencjalnym) klientom? Zaoferuj wkład, aby pomóc im w ich rzeczywistych lub wyimaginowanych problemach lub porozmawiaj o tym, jak pokonałeś coś po ciemnej stronie.
- Kogo podziwiasz? Wybierz znaną osobę i napisz o związku między czymś o niej (ich praca, zainteresowania, występy charytatywne, historia bólu odwykowego) i jak to odnosi się do Twojej własnej pracy.
Pięć ostatnich rzeczy do sprawdzenia przed wysłaniem
Prawie skończyłeś! Stworzyłeś jakąś zabójczą treść (cóż, to po prostu zabiło ty, w każdym razie), więc teraz nadszedł czas, aby zakończyć.
Skończmy z jakimś stylem! Pięć szybkich rzeczy do zapamiętania:
- Hiperłącza. Linkowanie jest ważną częścią rozwijania relacji z innymi blogerami, a także jest pomocne w SEO. Spróbuj dołączyć hiperłącze o co 120-200 słów.
- Niech twój ostatni akapit zaśpiewa. Zadzwoń do nas (powiedz nam, co mamy robić), złóż ofertę, której nie możemy odrzucić (i ustaw na niej tykający zegar) lub osiągnij zaskakujący wniosek.
- Wróć do swojego tytułu. Czy wymaga to jakichkolwiek poprawek, aby odzwierciedlić Twoje treści (twój jeden pomysł, jasny cel i przemówienie do idealnego czytelnika)? Czy to fascynujące? Czy jest to coś, co Twoi czytelnicy będą chcieli dodać do zakładek,linkować i udostępniać?
- Sprawdź strukturę. Jak wygląda post na stronie? Złamałeś cały ten tekst, żebyśmy mogli go przeczytać?
- Powiedz coś o sobie. Może zacząć się od ” O autorze:”
A co z tobą-co jest na twojej osobistej “liście kontrolnej” do tworzenia genialnych postów? Daj nam znać w komentarzach.
Chcesz więcej prostych kroków do sukcesu w marketingu online? Masz szczęście — Copyblogger ma bezpłatny biuletyn online, aby ci w tym pomóc. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.