14 lekcji wyciągniętych od jednego z najlepiej opłacanych copywriterów na świecie (lekcje 1-5)

Jest to część pierwsza z trzyczęściowej serii o tym, jak z zyskiem przetłumaczyć porady od staroświeckiego guru marketingu dana Kennedy ‘ ego na nowe środowisko online.

Dan Kennedy jest władcą listów sprzedażowych. (A może to książę bezpośredniej reakcji.) Wie dokładnie, jak dostarczyć komunikat marketingowy z maksymalną jasnością i zerowym zamieszaniem. Jak chętnie Ci powie, jest jednym z najlepiej opłacanych copywriterów na świecie. Jego klasyczna książka The Ultimate Marketing Plan obiecuje tanie pomysły i wysokie zyski.

Ta książka dostarcza w obu przypadkach, i to jest warte przeczytania. Ale został napisany w 1991 roku i na początku wydaje się, że jest bardziej odpowiedni dla restauracji lub pralni chemicznej niż dla marketera online.

Jeśli masz trudności z tłumaczeniem porad dla Twojego biznesu internetowego, ciesz się, że mamy Copyblogger.

Ostateczny Plan Marketingowy przeprowadzi Cię przez 14 kroków, które Kennedy uzna za niezbędne do zbudowania kuloodpornego planu marketingowego, który pomoże Ci eksplodować twój biznes.

A ten post powie Ci, jak przetłumaczyć te na co masz już to robiłam.

14 kroków dana Kennedy ‘ ego do ostatecznego planu marketingowego

1. Przygotowanie właściwego komunikatu

To jest wyjątkowa propozycja sprzedaży Twojej firmy, chłopcy i dziewczęta.

Zasady stojące za USP zostały wypowiedziane na śmierć. Możesz nazwać to fioletową krową, swoją pozycją na rynku, zwycięską różnicą lub po prostu odpowiedzią na pytanie, Dlaczego ktoś miałby czytać Twojego bloga?

Na uzasadnienie USP mówiono do śmierci, że ta podstawowa idea jest niezbędna do skutecznego marketingu.

Chociaż zdefiniowanie USP jest jednym z najlepszych miejsc do rozpoczęcia, gdy budujesz solidny plan marketingowy, wydaje się również być jednym z najłatwiejszych miejsc, w których ludzie mogą się zgubić.

Kennedy definiuje USP w ten sposób:

Kiedy wyruszysz, aby po raz pierwszy przyciągnąć nowego, potencjalnego klienta do swojej firmy, jest jedno, najważniejsze pytanie, na które musisz odpowiedzieć:

“Dlaczego powinienem wybrać swoją firmę/produkt / usługę w porównaniu z każdą inną konkurencyjną opcją dostępną dla mnie?”

Kennedy, w swoim charakterystycznym marudnym stylu, był również znany z tego, że nazywa to ” uzasadnianiem swojego powodu do istnienia.”

Musisz znać fakty, cechy, korzyści i obietnice, które Twoja firma tworzy — na lewą stronę, do góry nogami, do tyłu, do przodu i na boki. Ponieważ jeśli nie możesz jasno wyrazić, co sprawia, że Twoja firma jest wyjątkowa, jak możesz oczekiwać, że ktoś inny się tym zajmie?

Ty Wola musisz piać o swojej firmie, jeśli oczekujesz, że się rozwinie, ale kluczowe jest to, że trąbi się w odpowiednich rzeczach.

Właściwe USP w połączeniu z odpowiednią ofertą, zwłaszcza we właściwym czasie i miejscu, jest ważne dla każdej firmy. Dla firmy walczącej o uwagę z MILIONAMI innych blogów na całym świecie jest to niezbędne.

2. Prezentowanie wiadomości

Niezależnie od tego, gdzie zdecydujesz się sprzedać swój produkt lub usługę, istnieje dobry i niewłaściwy sposób dostarczenia wiadomości.

Według Kennedy ‘ ego, Klient ma pięć mentalnych kroków do podjęcia między pierwszym kontaktem a zakończeniem sprzedaży.

  • Świadomość potrzeby lub pragnienia
  • Wybranie rzeczy, która zaspokoi to pragnienie
  • Wybierając źródło tego czegoś
  • Akceptacja argumentu cena / wartość
  • Znajdowanie powodów do natychmiastowego działania

Załóżmy, że twój konkretny produkt to pakiet wakacyjny, który obejmuje siedmiodniowy rejs.

Zdjęcia wyspiarskiego raju mogą wzbudzić początkowe pragnienie, a zdjęcia statku wycieczkowego dodadzą świeżości nowej tęsknocie. Informacje o tym, co sprawia, że rejsy firmy inny pozwoli perspektywa wiedzieć, że jesteś właściwym źródłem, aby zaspokoić ich pragnienie.

Kopia, która maluje obraz całej zabawy, aby mieć, jak również ogromną wartość pakietu, poparte dowodami (opinie użytkowników i zdjęcia działają świetnie), posłuży do przekonania swojej perspektywy, że jego pieniądze zostaną dobrze wydane.

Wreszcie, specjalna, ograniczona oferta czasowa, a może kupon lub ulepszenie pokoju, pomoże załatwić sprawę dzisiaj, a nie . . . nigdy.

Niezależnie od tego, czy jesteś online, czy offline, Twoim zadaniem jest poprowadzić perspektywę przez te pięć punktów. Bez wyraźnych znaków drogowych twoja perspektywa się zgubi.

3. Wybór odpowiedniej grupy odbiorców

To, komu nie służysz, jest równie ważne, co to, komu służysz. Zawsze można przyciąć plemię.

Załóżmy, że planujesz otworzyć restaurację. Co według ciebie jest najważniejsze w spektakularnym dniu otwarcia?

  • Elegancki wystrój?
  • Dobrze wyszkolony personel?
  • Duży parking?
  • Solidne menu?
  • Rozsądne ceny?
  • Pyszne jedzenie?

Odpowiedź: Żaden z powyższych.

Najlepszą rzeczą, jaką możesz mieć podczas przecięcia wstążki w nowej steakhouse, jest głodujący, głodny steków tłum z warczeniem w zbiorowym brzuchu.

Co oznacza, że nie chcesz wysyłać wiadomości marketingowej do wegetarian lub liczników kalorii.

Jeśli chodzi o dotarcie do odbiorców online, Musisz znaleźć odpowiednik tych głodnych mięsożerców.

Blog, który próbuje rozmawiać ze wszystkimi, znajdzie niewielu, jeśli w ogóle, czytelników. Zawsze mądrze jest wybrać ogólny temat, który ma szeroką atrakcyjność. Ale w tym temacie, im mocniej się skupisz, tym łatwiej będzie rozwijać entuzjastyczną bazę czytelników, a następnie klientów.

4. Udowodnienie twojej sprawy

Wydaje się, że każda dekada sprawia, że jesteśmy bardziej znużeni. Internet tylko przyspieszył ten proces. Twoje wiadomości marketingowe muszą przetrwać wiele zimnego, twardego sceptycyzmu.

Niektórzy ludzie mogą twierdzić, że nigdy nie należy umieszczać negatywnych myśli w głowie klienta.

Nie będziesz.

Po prostu zwracasz się do tego, co już tam jest.

Nie możesz zignorować tego kroku. Udowodnienie swojej sprawy doprowadzi Cię o wiele dalej na drodze do sprzedaży.

Sprzeciw. Twoja perspektywa może rozpaczliwie chcieć fantastycznego kursu gotowania online, ale ma listę zastrzeżeń, które ją powstrzymują. Na szczęście nie jesteśmy już w 1991 roku Kennedy ‘ ego, gdzie trzeba było użyć kserokopii 16-stronicowego listu, aby rozwiązać każdy sprzeciw. W dzisiejszych czasach możesz to zrobić w postach na blogu, sekwencjach autoresponderów e-mail i praktycznie każdej formie mediów społecznościowych.

Dowód społeczny jest kluczowy. Zauważysz tam w lewym rogu, że Copyblogger z dumą reklamuje swoich ponad 100 000 subskrybentów. To nie przechwalanie się. To decydujący impuls emocjonalny. Nic tak nie przyciąga tłumu jak tłum.

Zbieraj opinie. Szczęśliwi, zadowoleni klienci mogą być magnesem na więcej. Co inni mówią o Tobie zawsze mieć o wiele większy wpływ niż to, co mówisz o sobie. Chociaż jest to świetny pomysł, aby umieścić referencje klientów na własnej stronie, chcesz również zawsze być świadomy tego, co ludzie mówią o Tobie off Twoja strona.

Zdjęcia opowiadają historię. Przed i po, ujęcia produktu w użyciu lub jasne uśmiechy na twarzach zadowolonych klientów. Zobaczyć to uwierzyć. Jeśli udowadniasz swój punkt widzenia za pomocą zdjęć, pójdziesz daleko w kierunku wyciszenia sceptyka. Obrazy mogą również ustawić potężny nastrój, co daje kopię natychmiastowy ładunek emocjonalny.

5. Putting your best foot forward

Czy ci się to podoba, czy nie, pierwsze wrażenie ma znaczenie.

Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, upewnij się, że Twój sklep jest czysty. Świeżo umyte okna i podłoga, z której można zjeść, pomogą stworzyć środowisko sprzyjające sprzedaży.

Wierzcie lub nie, to samo dotyczy Internetu.

Jeśli używasz WordPress dla swojej firmy, upewnij się, że masz świetnie wyglądający motyw, który jest dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO. (Jak można się domyślać, mamy raczej słabość do tezy.) Nawet jeśli masz ograniczony budżet, nadal będziesz w stanie wykonać kilka podstawowych dostosowań.

Upewnij się, że twój układ jest prosty i czysty. Podkreśl swoje USP z silnym sloganem. Upewnij się, że Twoja strona natychmiast przekazuje korzyści czytelnikowi i potencjalnemu klientowi.

Kiedy możesz sobie na to pozwolić, niech ktoś dostosuje Twoją witrynę w sposób unikalny dla Ciebie i Twojej firmy.

Tak czy inaczej, jeśli Twoja strona jest Twoją firmą, powinna wyglądać absolutnie najlepiej. Na szczęście za niewielką część tego, co firmy z cegły i zaprawy płacą w czynszu, możesz mieć “witrynę sklepową”, która pokazuje, że jesteś poważny, profesjonalny i godny biznesu swoich klientów.

(Jeśli uważasz, że nie jestem zbyt dobry w liczeniu, pozostałe lekcje 9 zebrane z ostatecznego planu marketingowego pojawią się w dwóch przyszłych postach. Linki do książki to linki partnerskie Amazon,co oznacza, że jeśli ją kupisz, będę mógł kupić paczkę gumy! Zastosuj każdą z tych rad do działania, a powinieneś uzyskać o wiele więcej z transakcji.)

Część 2: lekcje 6-10 od jednego z najlepiej opłacanych copywriterów na świecie

Total
0
Shares
Related Posts