Nie lubię się chwalić, ale muszę powiedzieć, że jestem całkiem dobrym blogerem. To nie dlatego, że jestem mądry, czy coś w tym stylu., to dlatego, że nawaliłem o jeden za dużo razy.. Po uruchomieniu czterech blogów i popełnieniu setek błędów w ciągu siedmiu lat, w końcu musisz dowiedzieć się, co robić a czego nie robić.
Szkoda tylko, że ktoś mi o tym wszystkim nie powiedział, zanim założyłam mojego pierwszego bloga. Oto 11 rzeczy, które powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem pierwszego bloga:
Musisz być towarzyski
Kiedy zacząłem blogować, miałem nadzieję, że dostanę mnóstwo ruchu za pośrednictwem wyszukiwarek, ponieważ wszystkie inne popularne blogi mają dużo miłości Google. Rzeczywistość jest taka, że nie uzyskasz zbyt dużego ruchu z Google, ponieważ twój blog jest new…it trwa lata, zanim zacznie się ruch w wyszukiwarce.
Więc, jak uzyskać korki w krótkim czasie? Ty to zrób. poprzez media społecznościowe. Twitter, Facebook, Pinterest i Reddit to tylko kilka przykładów witryn społecznościowych, które mogą przyciągnąć mnóstwo ruchu.
Jeśli chcesz wydać pieniądze, możesz kupić ruch z reklam na Facebooku, ale jeśli nie, musisz skupić się na budowaniu profili w mediach społecznościowych. Oznacza to, że będziesz musiał spędzić czas uczestnicząc w społeczności, zaprzyjaźniając się z innymi ludźmi, dzieląc się historiami, a nawet wysyłając wiadomości do innych użytkowników.
Przechodząc przez ten proces, nie wkładaj całego swojego czasu i energii w jedną witrynę społecznościową, ponieważ czasami nawet popularne witryny giną. Mój pierwszy blog, Pronet Advertising, stał się popularny dzięki konsekwentnemu pojawianiu się na pierwszej stronie Digg. Dziś jednak Digg nie jest popularny. Musisz zdywersyfikować ruch w mediach społecznościowych.
Po zbudowaniu profili w mediach społecznościowych możesz sprawić, że prawie każdy blog będzie popularny. Na przykład mój partner biznesowy i ja byliśmy w stanie przyciągnąć Blog Crazy Egg do ponad 100,000 odwiedzających miesięcznie w mniej niż jeden rok. Zrobiliśmy to promując zawartość bloga na naszych profilach społecznościowych.
Konsekwencja kluczem do wzrostu
Nigdy nie zdawałem sobie sprawy, że spójność jest ważna, dopóki nie wpłynęła na mój ruch…w sposób negatywny. Czasami pisałem bloga każdego tygodnia, podczas gdy innym razem pisałem pięć postów na blogu w tygodniu. Dopiero w czerwcu 2009 roku zdałem sobie sprawę, że nie bycie konsekwentnym może zaszkodzić twojemu ruchowi.
W maju 2009 zwykłem blogować pięć razy w miesiącu, a moje statystyki ruchu wynosiły 45,237 odwiedzających miesięcznie.
Kiedy zwolniłem na moim blogu, mój ruch zmniejszył się do odwiedzających 35,786 miesięcznie.
Musiałem blogować konsekwentnie przez trzy miesiące, aby wrócić do moich majowych numerów ruchu. To pokazuje, że musisz blogować konsekwentnie, w przeciwnym razie twój ruch nie będzie regularnie rosnąć.
Z tego powodu lepiej kochaj to, o czym blogujesz, albo nie będziesz miał siły woli do konsekwentnego blogowania.
Co dzieje się w sieci, zostaje w sieci
Kiedy po raz pierwszy zacząłem blogować, tworzyłem przeciętne treści. Moje treści były dobre z punktu widzenia ruchu, ponieważ byłem dobry w wykorzystywaniu mediów społecznościowych.
Z czasem się rozleniwiłem, a jakość moich treści stale spadała. To skłoniło garstkę ludzi do wysłania mi e-maila i powiedzenia mi, jak byłem do bani. Co gorsza, kilku blogerów blogowało nawet o tym, jak moje treści są do bani.
Twoja marka jest wszystkim i mam nadzieję, że nie musisz przechodzić przez to, co ja. Traktuj go jak złoto i rób wszystko, co możesz, aby go chronić. Upewnij się, że każda treść, którą umieścisz w sieci, jest arcydziełem, ponieważ jeśli raz nawalisz, będzie na zawsze w sieci.
Z czasem udało mi się odzyskać markę, ale w tym czasie straciłem kilku klientów konsultingowych, co zaszkodziło moim dochodom.
Wszystko jest na liście
Mówiłem to raz po raz, najlepszym źródłem ruchu dla Twojego bloga są e-maile. Kiedyś byłem wielkim wierzącym, że ruch RSS był najlepszą formą ruchu, ale z czasem ludzie przestali używać swoich czytników kanałów, dlatego Google zamknęło ich.
Dlaczego więc powinieneś zbierać e-maile? Weźmy na przykład Quick Sprout. E-maile stanowią 13.91% mojego ogólnego ruchu; napędzają 41% moich komentarzy; a subskrybenci e-maili są 3.9 razy bardziej skłonni do udostępniania treści za pośrednictwem sieci społecznościowej.
I to nie tylko z szybkim kiełkiem…widzimy podobne statystyki z naszej listy e-mailowej na naszejKISSmetrics blog.
Jeśli chcesz zacząć zbierać wiadomości e-mail z bloga, wykonaj kroki opisane w tym poście na blogu.
Blogowanie nie jest darmowe
Zacząłem blogować lata temu, ponieważ myślałem, że jest to niedrogi sposób na przeniesienie większej liczby firm do mojego startupu. I chociaż jest skuteczny, nie jest zbyt przystępny cenowo. Na pewno jest tańszy niż większość strategii marketingowych, ale to wciąż kosztuje dużo pieniędzy, aby zrobić to dobrze.
Pozwól mi wyjaśnić.…
Jeśli chcesz po prostu stworzyć osobisty blog, możesz to zrobić za darmo poprzez WordPress.com. a jeśli chcesz hostować bloga na własnym serwerze z własną nazwą domeny, możesz to zrobić za mniej niż $50 rocznie. Sprawdź moją listę najlepszych hostów internetowych, aby znaleźć odpowiedni plan hostingowy dla swojego bloga.
Ale jeśli próbujesz zarabiać na swoim blogu, będziesz musiał wydać pieniądze, aby to zrobić. Oto kilka rzeczy, na które w końcu wydasz pieniądze:
- Unikalny design – nie chcesz używać ogólnego motywu, jeśli planujesz zarabiać na swoim blogu.
- Custom development – nie ma wtyczek do wszystkiego, czego potrzebujesz. To kosztuje, aby programista stworzyć unikalne moduły kolekcji e-mail lub zrobić reklamę, która przewija się z użytkownikiem.
- Testy A / B – jeśli chcesz zmaksymalizować swoje przychody, będziesz musiał A/B przetestować swoje wezwanie do działań i metody monetyzacji. Jeśli nie masz umiejętności, aby to zrobić, będziesz musiał wydać pieniądze na zatrudnianie konsultantów.
- Social media marketing – czasami, aby uzyskać więcej miłości społecznej, trzeba wydać pieniądze. Co jakiś czas wydaję pieniądze na płacenie konsultantom, aby pomóc mi zwiększyć ruch na moim Potykaczu, a nawet na Facebooku.
Powyższe podpunkty to tylko kilka przykładów wydatków, które poniesiesz. Możesz rozłożyć swoje wydatki w czasie i dowiedzieć się, jak robić rzeczy w ramach budżetu, ale nie oczekuj, że stworzysz świetny blog za darmo. Jeśli nie zainwestujesz w swój blog, nie będzie rósł tak szybko.
Zajęło mi to lata, zanim wydałem pieniądze na blogowanie i chciałbym zrobić to wcześniej, ponieważ Quick Sprout byłby znacznie większy. Oto moje wydatki na Quick Sprout w zeszłym miesiącu:
- Hosting – $750 (używam Akamai jako CDN, co szybko się sumuje)
- Projekt – $7,700 (wydaję zaawansowany Przewodnik po Content Marketingu pod koniec tego miesiąca, podobny do zaawansowanego Przewodnika po SEO)
- Pisarze – $3,000 (miałem pisarza, który pomógł mi edytować i poprawić zaawansowany Przewodnik po treści Marketing…it ‘ s over 40,000 words)
- Kodowanie – $3,500 (musiałem zatrudnić kogoś do kodowania Zaawansowanego Przewodnika po Content Marketingu)
- Zarządzanie czasem – $4,000 (mam asystenta, bo to oszczędza mi 2 do 3 godzin dziennie. Mogę następnie umieścić te 2 do 3 godzin na blogowanie i odpowiadanie na komentarze.)
- E-maile – $731 (moje rachunki SendGrid i Aweber sumują się)
- Rozwój wtyczek – $4500 (tworzę wtyczkę WordPress, która pomoże mi zebrać więcej e-maili na Quick Sprout i uzyskać większy ruch w mediach społecznościowych.)
Mam mnóstwo małych wydatków, ale te powyżej są najważniejsze. Sumują się do $24,181, co pokrywa tylko miesięczne wydatki. Może się wydawać, że wiele moich wydatków jest jednorazowych, ale bardzo rzadko wydaję mniej niż $20,000 miesięcznie na Quick Sprout.
Nie mam nic przeciwko wydatkom, ale chciałem Ci tylko powiedzieć, że musisz wydawać pieniądze, aby robić rzeczy dobrze. Nie wydając pieniędzy, rzadko można stworzyć bloga z dużą publicznością. Nie możesz zarabiać na blogowaniu bez tej publiczności.
Łatwo jest uzyskać nowy ruch, ale trudno go utrzymać
Jeśli spojrzysz na poniższy obrazek, zauważysz, że Quick Sprout otrzymał 441,676 wizyt i 340,176 unikalnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni.
Z tych wszystkich gości, czy możesz zgadnąć, ilu jest powracających gości? 31%.
W przeszłości miałem tylko 18% moich gości jako powtarzających się odwiedzających, ale z czasem byłem w stanie zwiększyć liczbę. Szkoda, że nie skupiłem się na tym wcześniej, ponieważ mój ruch byłby znacznie wyższy, gdybym skupił się na nim lata temu.
Oto jak możesz zatrzymać odwiedzających:
- Zbadaj je – dowiedz się, czego chcą i zapewnij im to. Używam Qualaroo i Survey Monkey, aby dowiedzieć się, co chcesz przeczytać, a potem to piszę.
- Zbuduj społeczność – jeśli możesz sprawić, że czytelnicy poczują się częścią czegoś, będą bardziej skłonni do powrotu. To jest główny powód, dla którego tak mocno skupiam się na poprawie liczby komentarzy na temat Quick Sprout i dlaczego staram się odpowiadać na każdy e-mail, który otrzymuję od ciebie.
- Zbieraj wiadomości e-mail – jak wspomniałem powyżej, powinieneś zbierać e-maile. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby odwiedzających.
Strike while the iron is hot
Zawsze będzie nowa metoda content marketingu, która jest gorąca…musisz to wykorzystać przed wszystkimi.. Nie ma znaczenia, na czym jest Twój blog; zawsze możesz sprawić, że nudne tematy będą zabawne do czytania…po prostu musisz być kreatywny.
Kiedy znajdziesz jeden z tych gorących pomysłów, wykorzystuj je, aż umrą.
Dzięki KISSmetrics zdaliśmy sobie sprawę, że infografiki będą gorące, więc zdecydowaliśmy się tworzyć je co tydzień. W końcu uruchomiliśmy 47 infografik, które wygenerowały 2 512 596 wizyt z 41 142 linków zwrotnych, 41 359 tweetów i 20 859 polubień.
Próbowałem stworzyć infografiki na Quick Sprout, ale było za późno. Zanim się w to włączyłem, były już odtwarzane, nie dostały tak wielu akcji społecznościowych, ani nie jeździły tak dużo ruchu, jak w przypadku KISSmetrics.
Innym przykładem jest płatki owsiane. Założyciel tej strony, Matt, zdał sobie sprawę, że quizy i komiksy są popularne, więc stworzył stronę, która zawierała tylko quizy i komiksy. Ponownie strategia ta jest odtwarzana, więc jeśli chcesz zwiększyć ruch, musisz wymyślić inną.
Jeśli znajdziesz pomysł na gorącą zawartość, udój go, dopóki nie będzie trwał…bo prędzej czy później zostanie rozegrana tak, jak Wszystko inne.
Długość treści wpływa na ruch
Nie zdawałem sobie sprawy, że długość treści wpływa na ruch, dopóki nie zacząłem pisać naprawdę szczegółowych postów. To nie dlatego, że próbowałem grać w Google lub jakąkolwiek witrynę społecznościową, ale dlatego, że chciałem pisać treści, które Ci pomogą. I nie mogłem wymyślić, jak to zrobić bez napisania naprawdę szczegółowej treści.
Piękną częścią pisania szczegółowych treści jest to, że plasuje się wyżej w Google. Jeśli spojrzysz na stronę wyników na stronie pierwszej Google, każda witryna będzie miała średnio co najmniej 2000 słów treści. To tylko pokazuje, że Google naprawdę postrzega treść jako króla.
Po prostu upewnij się, że nie wypełniasz swoich postów puchem, aby dotrzeć do treści słowa 2,000. Zawsze pisz dla użytkowników, a nigdy dla wyszukiwarek. Zdarza się, że ludzie wolą szczegółowe treści z wykonywalnymi krokami, a trudno to zrobić w kilkuset słowach.
Pisz swoje posty w sposób konwersacyjny
Ludzie wolą rozmowy niż wykłady. Dlatego nigdy nie zasypiasz, kiedy rozmawiasz ze znajomymi, ale zasypiasz podczas wykładu w liceum.
Nigdy nie pisałem w sposób konwersacyjny, ale kiedy to zrobiłem, mój czas na stronie wzrósł o 22,7%. I kiedy uruchomiłem szaloną mapę cieplną jajka, zauważyłem, że ludzie przewijali więcej niż wcześniej.
Możesz sprawić, że Twoje treści będą bardziej konwersacyjne przez:
- Używając słów ” ty “i”ja”- są to dwa słowa, które są powszechne w rozmowach. Korzystając z nich, będziesz rozmawiał ze swoimi czytelnikami, a nie z nimi.
- Użyj podziałów linii – nie każ akapitom ciągnąć się w nieskończoność. To nie tylko utrudni czytanie bloga, ale sprawi, że Twoje treści będą bardziej przypominać wykład niż rozmowę.
- Kursywa słów – czy zauważyłeś, że kursywą kursywę słowa i zwroty w każdym z moich wpisów na blogu? Robię to szczególnie wtedy, gdy zadaję ci Pytanie lub odpowiadam na nie. Pomaga utrzymać zaangażowanie, ponieważ sprawia, że niektóre części wydają się bardziej jak rozmowa.
- Nie bądź zbyt formalny. – rozmowy są przyjazne i nie formalne. Nie pisz swoich postów tak, jakbyś pisał esej.
Design to marketing
Zawsze uważałem, że projekt jest ważny, ale nigdy nie wybierałem drobiazgów. Dlaczego? Ponieważ czułem, że mój projekt jest lepszy niż przeciętny blog. To jednak wywołało frustrację wśród moich czytelników pewnymi rzeczami, takimi jak brak możliwości znalezienia popularnych postów na Quick Sprout.
W końcu byłem w stanie cię zadowolić, gdy dopracowałem mój projekt.
Jak już wiesz, bycie przeciętnym nie wystarczy. Musisz być najlepszy! Aby być najlepszym, potrzebujesz niesamowitego projektu…nie przeciętny. Potrzebujesz takiego, który napędza ruch na twoich stronach z pieniędzmi, który zwiększa współczynnik konwersji i, co najważniejsze, sprawia, że treść jest łatwa do odczytania.
Rozmiar czcionki, typografia, a nawet odstępy to małe rzeczy, które są częścią twojego projektu. Te elementy mogą mieć duży wpływ na to, czy Twoja treść zostanie przeczytana przez kogoś.
Dodatkowo nie zaszkodzi mieć atrakcyjny wygląd, ponieważ możesz go następnie przesłać do galerii CSS, które zwykle mogą przyciągnąć 500 do 3000 odwiedzających Twoją witrynę, zakładając, że zgłosisz swoją witrynę do co najmniej 10 galerii.
Ludzie się liczą
Kiedy zaczynałem mój pierwszy blog, wszystko, na czym mi zależało, to liczba odwiedzających i jak Mogę przekształcić tych odwiedzających w Klientów. Nigdy nie zależało mi na moich czytelnikach.
W dzisiejszych czasach nie skupiam się na liczbie odwiedzających, a nawet przychodach; zamiast tego oceniam, jak dobrze sobie radzę, według następujących parametrów:
- Liczba komentarzy – zazwyczaj, gdy zostawiasz komentarz, zadajesz pytanie. Następnie odpowiadam, ponieważ uwielbiam pomagać Tobie i innym ludziom.
- Liczba e-maili – podobnie jak komentarze, Większość e-maili, które otrzymuję, pochodzi od Ciebie z prośbą o pomoc. Lubię odpowiadać na Ciebie i innych, ponieważ wywołuje uśmiech na mojej twarzy.
W dzisiejszych czasach zarabiam pieniądze i dużo więcej niż kiedyś, gdy zacząłem blogować, ale pieniądze są efektem ubocznym rozwiązywania problemów i pomagania ludziom. Gdybym miał umieścić wartość dolara na moje odpowiedzi na komentarze i e-maile, prawdopodobnie byłbym na Czerwono. Ale jak można wycenić pomaganie ludziom? 🙂
Oczywiście, pomagając ludziom, zdobywam mnóstwo dobrych punktów karmy, co pewnie mi pomaga, ale nie zamieniłbym pomocy na żadną sumę pieniędzy.
Dzięki swojemu blogowi nie skupiaj się tylko na ruchu i przychodach. Skup się również na pomaganiu ludziom, ponieważ reszta przyjdzie, gdy pomożesz wystarczającej liczbie ludzi.
Wniosek
Mam nadzieję, że unikniesz błędów, które popełniłem, gdy zacząłem blogować. Nie chciałbym, żebyś powtarzał moje błędy, które utrudniały mi rozwój.
Jeśli chcesz, aby twój blog był popularny, skup się na rozwiązaniu jednego problemu na raz. Będzie zbyt trudno wdrożyć wszystkie powyższe taktyki…ale jeśli skupisz się na nich indywidualnie, ostatecznie pokonasz je wszystkie.
Jakich innych błędów blogowania powinieneś unikać?