Dla każdej firmy jednym z najważniejszych elementów, jest zbudowanie dobrego wizerunku swojej marki. A jeżeli nie jest to, w tych najważniejszych punktach, to szybko powinno tam się znaleźć. Dzisiejszy rynek nie rozpieszcza, nowe firmy powstają jak grzyby po deszczu. Dlatego pojawia się pytanie, co zrobić, aby na ogromnym rynku dóbr, to właśnie moja firma została znaleziona?

Na odpowiedz składa się parę czynników:

  • Należy pamiętać, że marka powinna mówić. O czym powinna mówić? To pytanie do Ciebie. Wybierz czym chcesz, żeby Twoja marka była, zastanów się jaki profil ma Twoja firma, w czym jesteście najlepsi. Wybierz jedną usługę lub kilka, z których jesteś dumny i wiesz, że klienci są z niej zadowoleni.

    Zauważ, czym kierujesz się podczas swoich codziennych wyborów? Kiedy kupujesz jakiś wyrób, skłaniasz się do kupna znanych marek, które mają określone cechy. Świetnymi przykładami są: BMW (niemiecka niezawodność), Coca Cola (ten sam smak od lat), Apple (design i nowoczesność). Nie myśl jednak, że na budowanie marki mogą pozwolić sobie tylko duże firmy. Nawet z osiedlowej małej cukierni Pączuś możesz zrobić markę.

    Jak? Mała cukiernia Pączuś posiada ciasta, jagodzianki i pyszne pączki. Wybiera swój jeden z lepszych wyrobów. Są nimi pączki z różnymi nadzieniami, zmienia szyld, w którym umieszcza nazwę swojej firmy i zdjęcia pączków. W oknach cukierni, nakleja informację o najlepszych pączkach w mieście. Firma kieruje swój wizerunek jako cukiernia z najsmaczniejszymi pączkami. Nie oznacza to, że klienci tylko i wyłącznie będą kupować pączki. Potencjalny klient skuszony wizualnie, wejdzie kupić jednego pączka, ale zobaczy też pyszne jagodzianki, a wie, że jego żona właśnie je bardzo lubi, dokupi też trochę ciasta dla znajomych na wieczór. Marka Pączuś przyciągnęła klienta.

  • Indywidualność jest kolejnym ważnym aspektem, nie staraj się być inną firmą niż jesteś. Próba podszywania się pod inną markę, lub jej zbyt duża inspiracja, mogą pozbawić Cie Twojej własnej rozpoznawalności.
  • Spójność, warto aby wszystkie komunikaty, które wysyłasz przez różne kanały były podobne. Dotyczy to wyglądu graficznego a także treści. Ważne aby ustalić strategie marketingową i nie zmieniać co chwilę pomysłów dotyczących wyglądu logo, kampanii marketingowej. Przemyśl dokładnie sprawę, pamiętaj, że zmiany wizerunku są trudne do przeprowadzenia.

Masz pytania? Zapraszamy do dyskusji.