Od ponad roku pojawiały się spekulacje dotyczące zmian w algorytmach najpopularniejszej wyszukiwarki. Co zmienia się w wyglądzie Google i jaki ma to wpływ na SEO?

Oczywiście nie chodzi jedynie o wygląd, ale to właśnie po nim przeciętny użytkownik jest w stanie zauważyć jakąkolwiek zmianę. Z wyszukiwarki będzie korzystać w dokładnie taki sam sposób jak wcześniej, więc co tak naprawdę się zmieni? Do tej pory reklamy pojawiały się w następującym schemacie: nad wynikami wyszukiwania znajdowały się trzy linki sponsorowane, a po prawej stronie kolumna krótkich, sponsorowanych linków, w które wpleciona była Knowledge Gaph. To okienko odsyłające nas np. do Wikipedii, czy innego miejsca, w którym znajdziemy informacje dotyczące wyszukiwanych fraz. Dodatkowo, również po prawej stronie znajdowało się okienko Product Listing odsyłające nas bezpośrednio do sklepów, w którym możemy kupić wyszukiwany produkt.

  • Teraz Product Listing będzie jedynym oknem widocznym po prawej stronie. Zamiast trzech, znajdziemy nawet cztery linki sponsorowane na górze strony (nad wynikami wyszukiwania) i trzy z dołu. Dla branży SEO te zmiany oznaczają ograniczenia. Im więcej reklam na stronie tym mniej wyników, dlatego zmniejsza się rola SEO, a zwiększa reklam. Jeżli zależy nam na promowaniu swojej oferty trzeba inwestować w przystosowanie strony do urządzeń mobilnych. Dostosowane do nich strony mogą liczyć na dobrą widoczność w wyszukiwaniu przez telefony i tablety.
    Aktualizacja Pingwin 4.0 sprawi, że każda masowo i sztucznie linkowana strona zostanie usunięta z najwyższych pozycji. Automatycznie zdobywane linki przestają działać, dlatego warto skupić się na optymalizacji strony, zarówno dotyczącej treści jak i aspektów technicznych. Przeglądarki stawiają na jakość prezentowanych wyników, więc sztuczne podnoszenie popularności strony zostanie szybko wychwycone przez roboty. Warto inwestować też w blogi. Coraz więcej osób wpisuje w wyszukiwarkę wielowyrazowe zapytania. Jeżeli roboty znajdą je na naszej witrynie to mamy szansę na zwiększenie ruchu na naszej stronie.
    Wyszukiwarki zmieniają swoje algorytmy, aby zdobyć zaufanie użytkowników, dla których najbardziej liczy się jakość. Liczą, że na górze strony znajdą się najbardziej dopasowane treści, które w pełni go usatysfakcjonują. Konieczność tych zmian wynika także z tego, że firmy manipulują rangami, aby uzyskać jak najwyższe pozycje. Choć w promocji nie ma nic złego, to jak zwykle, pozycjonować swoją stronę należy z głową, aby nie zaśmiecać wyników wyszukiwania.
    Pozycjonowanie stron www pozwala ci nie tylko na ekonomiczną reklamę, ale i budowanie wizerunku firmy.

Podziel się swoją opinią.