Odpowiednia optymalizacja stron internetowych ma bardzo ważne znaczenie w kwestii ich pozycjonowania. Do głównych atutów wynikających z zamówienia tego typu usługi należy zwiększenie szybkości ładowania strony internetowej, umożliwienie wyszukiwania jej na pierwszych stronach wyszukiwarek, osiągnięcie sukcesu w postaci zwiększenia liczby jej użytkowników, a także w konsekwencji – zysków uzyskiwanych z tytułu wyświetlanych na niej reklam.

Jakie elementy strony internetowej podlegają optymalizacji i jakie są w tej kwestii możliwości?:

  • Optymalizacji może podlegać zarówno kod strony, jak i jej, grafika, treść i słowa kluczowe.

    Optymalizacja kodu strony internetowej przebiega na kilku płaszczyznach. Może ona polegać na zwiększeniu szybkości wyświetlania się strony internetowej, poprawie pozycji jej wyszukiwania przez najpopularniejsze wyszukiwarki oraz możliwości wyświetlania na różnego rodzaju sprzęcie wyposażonym w dowolne oprogramowanie. W tym pierwszym aspekcie optymalizację prowadzi się przede wszystkim pod kątem zmniejszania objętości kodu i wagi grafiki, w drugim – pod kątem właściwego ustawienia nagłówków czy przygotowania odpowiednich metatagów (które stanowią opis strony dopasowany do robotów wyszukiwarek) , natomiast w kwestii wyświetlania strony na dowolnym sprzęcie – dokonuje się sprawdzenia czy kod strony odpowiada przyjętym standardom, stosując do tego celu specjalne walidatory.

    Optymalizacja grafiki strony internetowej polega przede wszystkim na jej odpowiedniej kompresji co przyspiesza jej ładowanie, chociażby przez zastępowanie obrazów w formatach BMP,JPEG i GIF obrazami w formacie PNG, łączenie grafik w jedną całość, modyfikowanie ich rozmiarów czy przycinanie. Zbyt długi czas otwierania strony może bowiem zniechęcić użytkowników do korzystania z niej. Po drugie, stosuje się w tej kwestii także opisy pod zdjęciami, czyli tzw. opisy alternatywne, które są wyświetlane na stronie także wtedy, gdy z różnych względów istnieje problem z załadowaniem grafiki. Stanowią one dodatkowo kolejną podpowiedź dla robotów wyszukiwarek, na temat treści zawartych na stronie internetowej.

    Optymalizacja słów kluczowych polega natomiast na doborze i zastosowaniu w treści strony słów, które najczęściej wpisują w wyszukiwarkę internauci szukając zagadnień na określony temat. Należy zwrócić uwagę by słowa te nie były zbyt ogólne, odzwierciedlając treści umieszczone na stronie internetowej, ale jednocześnie konkurencyjne w stosunku do innych witryn. Takie słowa kluczowe powinny się znaleźć w odpowiednim nasyceniu m.in. w tytule strony, w metatagach, w treści strony, w nagłówkach oraz w opisach obrazków i w tytułach linków. Dzięki temu na stronę internetową trafi szybciej większa liczba internautów. Nie można oczywiście w tym aspekcie przesadzić. Przesycenie treści strony zbyt dużą ilością słów kluczowych zamiast przyciągnąć, może odstraszyć internautów. Zamawiając usługę optymalizacji w profesjonalnej agencji SEO można zyskać pewność, że jej efekty bęad zgodne z oczekiwaniami.

    Więcej artykułów o pozycjonowaniu stron internetowych znajdziesz na portalu Marketing Biznes Rozwój (http://marketingbiznesrozwoj.pl/marketing-internetowy/pozycjonowanie-stron) w dziale Pozycjonowanie stron. Polecamy

Podziel się swoją opinią.