Wiele osób prowadzących własny biznes zastanawia się nad tym, czy Facebook faktycznie może im pomóc w uzyskaniu lepszych wyników sprzedażowych i czy jego posiadanie ma sens. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.

Zdecydowanie posiadanie profilu naszej marki na Facebooku daje ogromne możliwości. Jednak wszystko zależy od tego, jak będzie on prowadzony i czy jesteśmy gotowi zainwestować trochę pieniędzy w jego prawidłowy rozwój. W przeciwnym wypadku efekty nie będą zbyt spektakularne, a wysiłek włożony w np. przygotowanie postów pójdzie na marne.

Poznaj zwyczaje swojego użytkownika:

  • Mówiąc o dobrym prowadzeniu fanpage’a powinniśmy mieć przede wszystkim na myśli częstotliwość zamieszczanych postów. Co najmniej powinien to być jeden dziennie w godzinach, które najbardziej będą odpowiadały profilowi naszych użytkowników. Przykładowo, jeśli kierujemy swoje usługi do młodych mam, nie powinniśmy wybierać godziny 19:00 na udostępnianie posta, ponieważ jest to najczęstsza pora kładzenia dzieci. Jeśli naszym targetem są młodzi, pracujący mężczyźni, prawdopodobnie właśnie wieczór będzie idealną porą.

Nie wszyscy mają czas na prowadzenie fanpage’a, zwłaszcza, jeśli zajmują się rozwojem firmy. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie specjalisty, który przejmie od nas tą działkę.